Record Details

AI-assisted language education: critical review

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736515/
https://acnsci.org/journal/index.php/ed/article/view/623
10.31812/ed.623
 
Title AI-assisted language education: critical review
AI-підтримувана мовна освіта: критичний огляд
 
Creator Semerikov, Serhiy O.
Striuk, A.M.
Shalatska, Hanna M.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
8 Language. Linguistics. Literature
 
Description This paper reviews the current research on AI-assisted language education (AILE). AI has greatly influenced education, especially language learning. AILE, an interdisciplinary field combining AI technology and language education theory, aims to improve foreign language learners’ experiences through personalized, interactive, and collaborative learning. This review classifies AILE research into four key domains: language-specific applications, comprehensive teaching modes, new educational ecosystems, and identification technology integration. It analyzes the strengths, weaknesses, opportunities, and challenges of AILE. The paper emphasizes the importance of ethical considerations and data quality in AILE endeavors. While acknowledging the achievements and potential of AILE, the review suggests future directions, promotes interdisciplinary collaboration, and highlights the need for empirical studies for an effective and ethical integration of AI in language education.
У цій статті розглядаються сучасні дослідження в галузі AI-підтримуваної мовної освіти (AILE). Штучний інтелект значно вплинув на освіту, особливо на вивчення мов. AILE - це міждисциплінарна галузь, що поєднує технології штучного інтелекту та теорію мовної освіти, і має на меті покращити досвід тих, хто вивчає іноземні мови, завдяки персоналізованому, інтерактивному та спільному навчанню. У цьому огляді дослідження в галузі AILE класифіковано за чотирма ключовими напрямами: мовні додатки, комплексні методи навчання, нові освітні екосистеми та інтеграція технологій ідентифікації. У ньому проаналізовано сильні та слабкі сторони, можливості та виклики AILE. У документі підкреслюється важливість етичних міркувань і якості даних у діяльності AILE. Визнаючи досягнення і потенціал AILE, огляд пропонує майбутні напрямки, заохочує міждисциплінарну співпрацю і підкреслює необхідність емпіричних досліджень для ефективної та етичної інтеграції ШІ в мовну освіту.
 
Publisher Academy of Cognitive and Natural Sciences
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736515/1/ED_623_Semerikov_et_al.pdf
- Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>), Striuk, A.M. (orcid.org/0000-0001-9240-1976 <http://orcid.org/0000-0001-9240-1976>) and Shalatska, Hanna M. (orcid.org/0000-0002-1231-8847 <http://orcid.org/0000-0002-1231-8847>) (2021) AI-assisted language education: critical review Educational Dimension (4). pp. 1-7. ISSN 2708-4612
10.31812/ed.623
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31812/ed.623