Record Details

Adapting science education during crises: first lessons from the COVID-19 pandemic

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736513/
https://acnsci.org/journal/index.php/ed/article/view/621
10.31812/ed.621
 
Title Adapting science education during crises: first lessons from the COVID-19 pandemic
Адаптація природничо-наукової освіти під час криз: перші уроки пандемії COVID-19
 
Creator Semerikov, Serhiy O.
Nechypurenko, Pavlo P.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description The COVID-19 pandemic has disrupted science education, forcing teachers and students to switch to online and hybrid modes of learning. This paper reviews recent research on how to cope with these challenges using various innovative teaching strategies. These include online platforms and tools, historical and philosophical perspectives, and holistic approaches to science education. The paper discusses the implications of these findings for the future of science education.
Пандемія COVID-19 порушила природничо-наукову освіту, змусивши вчителів та учнів переходити на онлайн та гібридні способи навчання. У цій статті розглядаються останні дослідження про те, як впоратися з цими викликами за допомогою різних інноваційних стратегій викладання. Серед них - онлайн-платформи та інструменти, історичні та філософські перспективи, а також цілісні підходи до природничо-наукової освіти. У статті обговорюються наслідки цих висновків для майбутнього природничо-наукової освіти.
 
Publisher Academy of Cognitive and Natural Sciences
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736513/1/ED_621_Semerikov_Nechypurenko.pdf
- Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>) and Nechypurenko, Pavlo P. (orcid.org/0000-0001-5397-6523 <http://orcid.org/0000-0001-5397-6523>) (2020) Adapting science education during crises: first lessons from the COVID-19 pandemic Educational Dimension (2). pp. 1-6. ISSN 2708-4612
10.31812/ed.621
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31812/ed.621