Record Details

Орієнтація підручників із курсу «Досліджуємо історію і суспільство» на досягнення обов’язкових результатів Державного стандарту базової середньої освіти з громадянської та історичної освітньої галузі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736510/
https://undip.org.ua/library/zahalna-serednia-osvita-ukrainy-v-umovakh-voiennoho-stanu-ta-vidbudovy-realii-dosvid-perspektyvy-metodychni-rekomendatsii/?fbclid=IwAR363esaIxIwBQgWvztbAv-INK02-ePsXnRQ2_-shci0wncM5qP6ajzIm2M
 
Title Орієнтація підручників із курсу «Досліджуємо історію і суспільство» на досягнення обов’язкових результатів Державного стандарту базової середньої освіти з громадянської та історичної освітньої галузі
Orientation of textbooks from the course "Exploring history and society" to achieve the mandatory results of the State standard of basic secondary education in the field of civic and historical education
 
Creator Гупан, Нестор Миколайович
 
Subject 314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description Статтю присвячено потенціалу підручників у розвитку історико-хронологічного та просторового мислення і відповідних умінь учнів, через систему спеціальних завдань і інструкцій.
The article is devoted to the potential of textbooks in the development of historical-chronological and spatial thinking and the corresponding skills of students, through a system of special tasks and instructions.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2023
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736510/1/%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD_Metodychni_rekomendatsii_interaktyv-72-75.pdf
Гупан, Нестор Миколайович (orcid.org/0000-0001-8613-9705 <http://orcid.org/0000-0001-8613-9705>) (2023) Orientation of textbooks from the course "Exploring history and society" to achieve the mandatory results of the State standard of basic secondary education in the field of civic and historical education Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 71-74. ISBN 978-966-644-737-4