Орієнтація підручників із курсу «Досліджуємо історію і суспільство» на досягнення обов’язкових результатів Державного стандарту базової середньої освіти з громадянської та історичної освітньої галузі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736510/
https://undip.org.ua/library/zahalna-serednia-osvita-ukrainy-v-umovakh-voiennoho-stanu-ta-vidbudovy-realii-dosvid-perspektyvy-metodychni-rekomendatsii/?fbclid=IwAR363esaIxIwBQgWvztbAv-INK02-ePsXnRQ2_-shci0wncM5qP6ajzIm2M |
|
Title |
Орієнтація підручників із курсу «Досліджуємо історію і суспільство» на досягнення обов’язкових результатів Державного стандарту базової середньої освіти з громадянської та історичної освітньої галузі
Orientation of textbooks from the course "Exploring history and society" to achieve the mandatory results of the State standard of basic secondary education in the field of civic and historical education |
|
Creator |
Гупан, Нестор Миколайович
|
|
Subject |
314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education 93/94 History |
|
Description |
Статтю присвячено потенціалу підручників у розвитку історико-хронологічного та просторового мислення і відповідних умінь учнів, через систему спеціальних завдань і інструкцій.
The article is devoted to the potential of textbooks in the development of historical-chronological and spatial thinking and the corresponding skills of students, through a system of special tasks and instructions. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736510/1/%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD_Metodychni_rekomendatsii_interaktyv-72-75.pdf
Гупан, Нестор Миколайович (orcid.org/0000-0001-8613-9705 <http://orcid.org/0000-0001-8613-9705>) (2023) Orientation of textbooks from the course "Exploring history and society" to achieve the mandatory results of the State standard of basic secondary education in the field of civic and historical education Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 71-74. ISBN 978-966-644-737-4 |
|