Record Details

Cloud technologies of augmented reality as a means of supporting educational and research activities in chemistry for 11th grade students

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736013/
https://doi.org/10.55056/etq.44
10.55056/etq.44
 
Title Cloud technologies of augmented reality as a means of supporting educational and research activities in chemistry for 11th grade students
Хмарні технології доповненої реальності як засіб підтримки навчально-дослідницької діяльності з хімії учнів 11 класу
 
Creator Nechypurenko, Pavlo P.
Semerikov, Serhiy O.
Pokhliestova, Olesia Yu.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
54 Chemistry.
 
Description Chemistry educational and research activities must be planned in a way that makes extensive use of experimentation. The implementation of chemistry experiments in the classroom is fraught with organizational and logistical challenges, and more recently, the necessity for online learning has been added. The article explains the current state of augmented reality (AR) technology use in contemporary chemical education and the potential for using augmented reality technology to enhance students' chemistry research projects. To complete the research tasks, augmented reality cloud technologies (A-Frame and AR.js) were used. The developed tool is a virtual chemical laboratory that incorporates augmented reality technologies (AR-based virtual chemical laboratory): individual markers correspond to reagents, and a pair of marker combinations activates the playback of a video showing the chemical interaction between the associated pair of reagents. The article describes the development of augmented reality software to support the research activities of 11th grade chemistry students in the form of an AR-based virtual chemical laboratory, as well as its implementation in the teaching and learning process.
Освітня та дослідницька діяльність з хімії має бути спланована таким чином, щоб широко використовувати експерименти. Проведення хімічних експериментів у класі пов'язане з організаційними та логістичними проблемами, а останнім часом до них додалася ще й необхідність навчання в режимі онлайн. У статті пояснюється поточний стан використання технології доповненої реальності (AR) в сучасній хімічній освіті та потенціал використання технології доповненої реальності для покращення учнівських дослідницьких проектів з хімії. Для виконання завдань дослідження було використано хмарні технології доповненої реальності (A-Frame та AR.js). Розроблений інструмент являє собою віртуальну хімічну лабораторію з використанням технологій доповненої реальності (AR-based virtual chemical laboratory): окремі маркери відповідають реагентам, а пара комбінацій маркерів активує відтворення відеоролика, що демонструє хімічну взаємодію між відповідною парою реагентів. У статті описано розробку програмного забезпечення доповненої реальності для підтримки дослідницької діяльності учнів 11 класу з хімії у вигляді віртуальної хімічної лабораторії на основі технологій доповненої реальності, а також його впровадження у навчально-виховний процес.
 
Publisher Academy of Cognitive and Natural Sciences
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736013/1/ETQ_44_Nechypurenko_et_al.pdf
- Nechypurenko, Pavlo P. (orcid.org/0000-0001-5397-6523 <http://orcid.org/0000-0001-5397-6523>), Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>) and Pokhliestova, Olesia Yu. (orcid.org/0009-0008-4387-8581 <http://orcid.org/0009-0008-4387-8581>) (2023) Cloud technologies of augmented reality as a means of supporting educational and research activities in chemistry for 11th grade students Educational Technology Quarterly, 1 (2023). pp. 69-91. ISSN 2831-5332
10.55056/etq.44
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.55056/etq.44