Record Details

An augmented reality-based virtual chemistry laboratory to support educational and research activities of 11th grade students

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736012/
https://acnsci.org/journal/index.php/ed/article/view/436
10.31812/educdim.4446
 
Title An augmented reality-based virtual chemistry laboratory to support educational and research activities of 11th grade students
Віртуальна хімічна лабораторія на основі доповненої реальності для підтримки навчальної та дослідницької діяльності учнів 11 класу
 
Creator Nechypurenko, Pavlo P.
Semerikov, Serhiy O.
Pokhliestova, Olesia Yu.
 
Subject 004.94 Simulation
373 Kinds of school providing general education
54 Chemistry.
 
Description The organization of high school students' research and learning activities in chemistry requires a significant amount of experimental work. The performance of experimental work in chemistry at school faces a number of problems, both purely material and organizational, to which the need for distance learning has recently been added. This article describes the state of use of augmented reality technologies in modern chemistry education and the possibilities of using augmented reality technologies to support students' learning and research activities in chemistry. To solve the research tasks, cloud-based augmented reality development tools (A-Frame and AR.js) were used. The developed tool is a virtual chemistry laboratory using augmented reality technologies: individual markers correspond to reagents, and a pairwise combination of markers triggers a video recording of chemical interaction between the corresponding pair of reagents. The article describes the development of augmented reality software to support eleventh graders' learning and research activities in chemistry in the form of an augmented reality-based virtual chemistry laboratory and its implementation in the teaching process.
Організація дослідницької та навчальної діяльності старшокласників з хімії потребує значного обсягу експериментальних робіт. Виконання експериментальних робіт з хімії в школі стикається з низкою проблем як суто матеріального, так і організаційного характеру, до яких останнім часом додалася необхідність дистанційного навчання. У цій статті описано стан використання технологій доповненої реальності в сучасній хімічній освіті та можливості використання технологій доповненої реальності для підтримки навчально-дослідницької діяльності учнів з хімії. Для вирішення завдань дослідження використовувалися хмарні інструменти розробки доповненої реальності (A-Frame та AR.js). Розроблений інструмент являє собою віртуальну хімічну лабораторію з використанням технологій доповненої реальності: окремі маркери відповідають реагентам, а попарне поєднання маркерів запускає відеозапис хімічної взаємодії між відповідною парою реагентів. У статті описано розробку програмного забезпечення доповненої реальності для підтримки навчально-дослідницької діяльності одинадцятикласників з хімії у вигляді віртуальної хімічної лабораторії на основі доповненої реальності та його впровадження у навчальний процес.
 
Publisher Academy of Cognitive and Natural Sciences
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736012/1/ED_4446_Nechypurenko_et_al.pdf
- Nechypurenko, Pavlo P. (orcid.org/0000-0001-5397-6523 <http://orcid.org/0000-0001-5397-6523>), Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>) and Pokhliestova, Olesia Yu. (orcid.org/0009-0008-4387-8581 <http://orcid.org/0009-0008-4387-8581>) (2023) An augmented reality-based virtual chemistry laboratory to support educational and research activities of 11th grade students Educational Dimension (8). pp. 240-264. ISSN 2708-4604
10.31812/educdim.4446
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31812/educdim.4446