Психологічна складова роботи фахівців медичної сфери з пацієнтами з порушенням слуху: історичні аспекти і рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736475/
http://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/128 10.33189/ectu.v109i1.128 |
|
Title |
Психологічна складова роботи фахівців медичної сфери з пацієнтами з порушенням слуху: історичні аспекти і рекомендації
The psychological component of the work of medical professionals with hearing impaired patients: historical aspects and recommendations |
|
Creator |
Литовченко, В.П.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
1 Philosophy. Psychology 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Сьогодні здатність ефективно взаємодіяти з пацієнтами розглядається як важлива компетентність у сучасній медицині; комунікативні навички лікаря позитивно впливають на результативність втручання, формують довіру, допомагають уникнути помилок. Водночас, на часі соціальний запит на психологічну підтримку, зокрема пацієнтів, що мають особливі потреби щодо додаткових пристосувань. Актуальність проблеми зумовлює мету статті: на основі теоретичного аналізу презентувати історичні аспекти психологічної складової медичної допомоги, зокрема проблеми налагодження взаємодії лікаря та пацієнта, окреслити рекомендації для фахівців медичної сфери у роботі з пацієнтами з порушеннями слуху. Основними методами дослідження визначено: теоретичний аналіз літературних джерел; узагальнення практичного досвіду автора; аналіз даних щодо проблеми дослідження презентованих за допомогою чат-боту ChatGPT (Generative Pre-trained Transformer). На виконання окреслених завдань дослідження: представлено періодизацію історії психології, розглянуто дотичні до теми підходи та концепції; доведено важливість врахування психологічного стану пацієнта, встановлення ефективної взаємодії лікаря та пацієнта, формування професійної комунікації майбутніх медиків; в межах постнекласичного типу наукової раціональності проаналізовано дані щодо проблеми формування комунікативної компетентності фахівців медичної сфери за допомогою сучасної технології – чат-боту ChatGPT (2022), що акумулює результати наукових досліджень. За результатами узагальнення визначено рекомендації для фахівців медичної сфери з покращення комунікації з особами з порушеннями слуху (використання жестової мови, урахування психологічних особливостей та індивідуальних потреб, специфіки слухового сприймання при використанні слухових апаратів, кохлеарних імплантів тощо).
Today, the ability to effectively interact with patients is seen as an important competency in modern medicine; the doctor's communication skills have a positive effect on the effectiveness of the intervention, build trust, and help avoid mistakes. At the same time, there is a timely social request for psychological support, in particular for patients with special needs regarding additional devices. The relevance of the problem determines the purpose of the article: based on theoretical analysis, to present the historical aspects of the psychological component of medical care, in particular, the problems of establishing interaction between the doctor and the patient, to outline recommendations for medical professionals in working with patients with hearing impairment. The main research methods are defined as: theoretical analysis of literary sources; generalization of the author's practical experience; data analysis regarding the research problem presented using the ChatGPT (Generative Pre-trained Transformer) chat bot. To fulfill the outlined tasks of the research: the periodization of the history of psychology is presented, approaches and concepts related to the topic are considered; the importance of taking into account the psychological state of the patient, establishing effective interaction between the doctor and the patient, and the formation of professional communication of future doctors has been proven; within the framework of the post-non-classical type of scientific rationality, the data on the problem of the formation of the communicative competence of specialists in the medical field with the help of modern technology - ChatGPT (2022) chat bot, which accumulates the results of scientific research, was analyzed. Based on the results of the generalization, recommendations were determined for medical specialists to improve communication with persons with hearing impairments (use of sign language, consideration of psychological features and individual needs, specifics of auditory perception when using hearing aids, cochlear implants, etc.). |
|
Publisher |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736475/1/%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9F._%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Литовченко, В.П. (orcid.org/0000-0003-1869-6168 <http://orcid.org/0000-0003-1869-6168>) (2023) The psychological component of the work of medical professionals with hearing impaired patients: historical aspects and recommendations Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (109). pp. 60-90. ISSN 2312-2781 10.33189/ectu.v109i1.128 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.33189/ectu.v109i1.128
|
|