Cоціальне партнерство у закладах освіти: шляхи розвитку
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/732631/
https://ojs.ipv.org.ua/index.php/zbirnyk/article/view/192 10.32405/2308-3778-2021-25-2-148-159 |
|
Title |
Cоціальне партнерство у закладах освіти: шляхи розвитку
Social partnership in educational institutions: ways of development |
|
Creator |
Сокол, Л.М.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.07 Management aspects of educational institutions |
|
Description |
Соціальне партнерство виступає необхідним елементом успішного функціонування закладів освіти. Завдяки йому забезпечується активне включення зростаючого покоління у реалізацію широкого кола проектів, взаємодія з різними державними та приватними інституціями. Проте налагодження ефективних моделей соціального партнерства вимагає виконання певних умов, серед яких: юридично-правові, психологічні, інформаційні тощо. Вміння поєднувати перелічені складові є запорукою успішної взаємодії закладів освіти з зовнішніми стейкхолдерами. Однак, далеко не всі заклади освіти використовують можливості соціального партнерства в повному обсязі. Більшість користується усталеними зв’язками, не прагнучи розширити коло своїх партнерів та не сподіваючись на зацікавленість та підтримку інших структур, особливо приватних підприємств та недержавних організацій. Такому негативному сприйняттю можливої взаємодії сприяє впевненість освітян в тому, що неприбуткові, державні проекти не можуть зацікавити підприємців та бізнесменів. Тому, як правило, представники закладів освіти пасивно чекають звернень комерційного характеру, які можуть надходити від зацікавлених сторін щодо оренди площ, використання матеріальних фондів, при цьому не вміючи позиціонувати на ринку досягнення своєї основної діяльності. Вивчивши іноземний досвід з питання соціального партнерства, ми виділили основні аспекти успішної реалізації проектів, серед яких найбільш нерозробленим в українських закладах освіти та потребуючим впровадження є маркетингово-економічний. Зазначений фактор передбачає створення з кожного закладу освіти своєрідного “бренду”, що в свою чергу передбачає розробку його унікальної місії, слогана, стратегічного плану, корпоративного кодексу тощо. І, хоча може здатися, що всі зазначені компоненти апріорі існують в освітніх установах, їх публічна презентація потребує певних зусиль і знань ринкових законів, а їх реалізація призводить до зростання рейтингу престижності та впізнаваності закладів, а отже мотивує інших членів суспільства до співпраці, в тому числі й економічної. Social partnership is a necessary element for the successful operation of educational institutions. Due to this, the active generation is actively involved in implementing a wide range of projects, interaction with various public and private institutions. However, the establishment of effective models of social partnership requires the fulfilment of certain conditions, including: legal, psychological, informational, etc. The ability to combine these components is the key to successful interaction of educational institutions with external stakeholders. Nevertheless, not all educational institutions use the complete opportunities of social partnership. Most of them are corrected well-established relationships without seeking to expand their partners and without relying on the interest and support of other entities, especially private enterprises and non-governmental organizations. Such a negative perception of possible interaction is facilitated by the confidence of educators that non-profit, government projects may not be of interest to entrepreneurs and businessmen. Therefore, as a rule, representatives of educational institutions passively wait for commercial appeals that may come from stakeholders regarding the lease of space, use of material resources, while not being able to position in the market to achieve their core business. Having studied foreign experience in social partnership, the author has identified the main aspects of successful implementation of projects, among which the most undeveloped and in need of implementation in Ukrainian educational institutions is marketing and economics, which involves creating a kind of “brand” from each educational institution, its unique mission, slogan, strategic plan, corporate code, etc. Although it may seem that all these components a priori exist in educational institutions, their public presentation requires some effort and knowledge of market laws, and their implementation leads to an increase in the rating of prestige and recognition of institutions, and thus motivates other members of society to cooperate. including economic sphere. |
|
Publisher |
Імекс-ЛТД
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/732631/1/social_partnership.pdf
- Сокол, Л.М. (orcid.org/0000-0001-8915-8792 <http://orcid.org/0000-0001-8915-8792>) (2021) Social partnership in educational institutions: ways of development Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (25). pp. 148-159. ISSN 2308-3778 10.32405/2308-3778-2021-25-2-148-159 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.32405/2308-3778-2021-25-2-148-159
|
|