Record Details

Розроблення та застосування екоорієнтованих педагогічних технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників: результати констатувального експерименту

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736337/
 
Title Розроблення та застосування екоорієнтованих педагогічних технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників: результати констатувального експерименту
Development and application of eco-oriented pedagogical technologies in professional training of future qualified workers: results of constitutional experiment
 
Creator Герлянд, Т.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them
 
Description Статтю присвячено проблемі розроблення та застосування екоорієнтовних педагогічних технологій у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників. Як відомо, за сучасних умов екологічна освіта виступає адаптаційним чинником людини до змін умов навколишнього середовища, яка ґрунтується на історичній взаємодії із світом природи, забезпечуючи гармонійне співіснування з довкіллям і виражається у наукових знаннях, способах практичного засвоєння моральних норм, ціннісних орієнтацій та культурних традицій.
Пріоритетними чинниками змісту екоорієнтованих педагогічних технологій для професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників є: врахування екологічно спрямованого змісту навчального матеріалу для їхньої підготовки, доцільності збагачення ціннісно-мотиваційної та когнітивної складових особистості майбутнього фахівця, які створюють передумови для ефективного здійснення професійноїпідготовки з використанням екоорієнтованих педагогічних технологій. Проєктування їх змісту базується на змістовному наповненні екологічною складовою цих структурних компонентів у контексті критеріїв якості професійної освіти, яка стає сьогодні досить загостреною у конкурентоспроможності майбутніх фахівців. Згідно Концепції розроблення та застосування екоорієнтованих педагогічних технологій професійна підготовка майбутніх кваліфікованих робітників здійснюється цілеспрямовано, з реалізацією екологічно спрямованого її змісту, що створює умови для формування їхнього цілісного уявленняпро майбутню професію, свідомого і відповідального ставлення до неї.
Тобто, зміст професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників є логічною впорядкованою, педагогічно обґрунтованою системою знань, умінь, навичок, професійно важливих якостей,орієнтацій, цінностей, оволодіння якими забезпечується за результатами опанування освітньо-професійної програми.
Представлено стан застосування викладачами екоорієнтовних педагогічних технологій у закладах професійної освіти. Висвітлено організацію, процес та результати констатувального етапу експерименту. Здійснено узагальнення отриманих даних.
The article is devoted to the problem of development and application of eco-oriented pedagogical technologies in the professional training of future skilled workers. As is known, іn modern conditions, environmental education acts as an adaptive factor of person to changing environmental conditions, which is based on historical interaction with natural world, ensuring harmonious coexistence with the environment and is expressed in scientific knowledge, methods of practical assimilation of moral norms, value orientations and cultural traditions.
The priority factors in the content of eco-oriented pedagogical technologies for the professional training of future skilled workers are: taking into account the environmentally oriented content of educational material for their training, feasibility of enriching the value-motivational and cognitive components of the personality of the future specialist, which create the prerequisites for the effective implementation of professional training. That is, the design of their content is based on the content of the environmental component of these structural components in the context of the criteria for the quality of professional education, which becomes quite sharp in the competitiveness of future specialists. According to the Concept development and application of eco-oriented pedagogical technologies, professional training of future skilled workers is carried out purposefully, with the implementation of its environmentally oriented content, which creates conditions for the formation of their holistic view of the future profession, a conscious and responsible attitude towards it.
That is, the content of the professional training of future skilled workers is a logical, ordered, pedagogically justified system of knowledge, skills, professionally important qualities, orientations, values, the mastery of which is ensured by the results of mastering the educational and professional program.
The state of application of eco-oriented pedagogical technologies in vocational education institutions is considered. The organization, process and results of the ascertaining stage of the experiment are highlighted. The obtained data were summarized.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736337/1/7%2813%29%20%D0%92%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA%202-461-475_%D0%93%D0%B5%D1%80%D0%BB%D1%8F%D0%BD%D0%B4_.pdf
- Герлянд, Т.М. (orcid.org/0000-0002-7991-0431 <http://orcid.org/0000-0002-7991-0431>) (2023) Development and application of eco-oriented pedagogical technologies in professional training of future qualified workers: results of constitutional experiment Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»), 7 (13). pp. 460-474. ISSN 2786-6165