Інформаційно-цифрові технології відкритого доступу як засіб підтримки науково-педагогічних досліджень
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736328/
https://conf-itp.udu.edu.ua/ |
|
Title |
Інформаційно-цифрові технології відкритого доступу як засіб підтримки науково-педагогічних досліджень
Open access information and digital technologies as a means of supporting scientific and pedagogical research |
|
Creator |
Кільченко, А.В.
Шиненко, М.А. |
|
Subject |
001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work
004.77 General networking applications and services 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
У публікації оглянуто та проаналізовано найбільш популярні інформаційно-цифрові технології відкритого доступу як засобу підтримки науково-педагогічних досліджень, за допомогою яких вчені, викладачі, аспіранти й докторанти можуть здійснювати пошук наукових публікацій, журналів та ін. Найбільш перспективною безкоштовною базою даних можна вважати OpenAlex, яка пропонує відкриту заміну галузевим стандартним базам наукових знань, таким як Scopus і WoS, і має значні переваги з точки зору інклюзивності та доступності. Впровадження інформаційно-цифрові технології в галузь освіти та науки надає можливість підвищення ефективності та результативності науково-педагогічних досліджень, а також конкурентоспроможності наукових установ та закладів вищої освіти в інноваційній науковій діяльності. The publication reviews and analyzes the most popular open access information and digital technologies as a means of supporting scientific and pedagogical research, with the help of which scientists, teachers, graduate students and doctoral students can search for scientific publications, journals, etc. The most promising free database is OpenAlex, which offers an open alternative to industry-standard scientific knowledge bases such as Scopus and WoS, and has significant advantages in terms of inclusiveness and accessibility. The implementation of information and digital technologies in the field of education and science provides an opportunity to increase the efficiency and effectiveness of scientific and pedagogical research, as well as the competitiveness of scientific institutions and institutions of higher education in innovative scientific activity. |
|
Publisher |
Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736328/1/%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%90%D0%92%2C%20%D0%A8%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9C.%D0%90._2023.%20%D0%A1.32-35.pdf
- Кільченко, А.В. (orcid.org/0000-0003-2699-1722 <http://orcid.org/0000-0003-2699-1722>) and Шиненко, М.А. (orcid.org/0000-0001-6697-747X <http://orcid.org/0000-0001-6697-747X>) (2023) Open access information and digital technologies as a means of supporting scientific and pedagogical research In: Теорія і практика використання інформаційних технологій в умовах цифрової трансформації освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 29 червня 2023 року м. Київ Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, м. Київ, Україна, pp. 32-35. ISBN 978-966-931-286-0 |
|