Форми підвищення кваліфікації вчителів для організації дистанційного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736250/
https://lib.iitta.gov.ua/735053 |
|
Title |
Форми підвищення кваліфікації вчителів для організації дистанційного навчання
Forms of Teacher Professional Development for Organizing Distance Learning |
|
Creator |
Водоп'ян, Наталія Іванівна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
В сучасних умовах пріоритетним для закладів загальної середньої освіти є питання дистанційного навчання, створення єдиної освітньої платформи на основі хмарних сервісів. Карантинні обмеження, спричинені COVID-19 та війною в Україні призвели до впровадження екстреного дистанційного навчання.Успішність і якість дистанційної освіти в закладі загальної середньої освіти залежать від ефективної організації та якості використовуваних матеріалів, керівництва процесом, майстерності педагогів, що беруть участь у ньому. Дистанційна освіта передбачає ретельне та детальне планування діяльності вчителя, чітку постановку завдань і цілей навчання, організацію дистанційної взаємодії учасників освітнього процесу.
In modern conditions, the priority for general secondary education institutions is the issue of distance learning and the creation of a unified educational platform based on cloud services. Quarantine restrictions caused by COVID-19 and the war in Ukraine have led to the emergency implementation of distance learning. The success and quality of distance education in general secondary education institutions depend on effective organization and the quality of materials used, the management of the process, and the expertise of the participating educators. Distance education requires careful and detailed planning of teacher activities, clear task setting and learning objectives, and the organization of remote interaction among educational process participants. |
|
Publisher |
ІЦО НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736250/1/Vodopyan.pdf
- Водоп'ян, Наталія Іванівна (orcid.org/0000-0002-8513-8812 <http://orcid.org/0000-0002-8513-8812>) (2023) Forms of Teacher Professional Development for Organizing Distance Learning In: Звітна наукова конференція Інституту цифровізації освіти НАПН України «Цифрова трансформація освіти України в умовах воєнного стану» : збірник матеріалів, 24 лютого 2023 р., м. Київ ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 98-102. ISBN 978-617-8330-16-3 |
|