Record Details

Розвиток фінансової грамотності директорів закладів загальної середньої освіти: результати онлайн-опитування

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736216/
https://osvitologia.kubg.edu.ua/index.php/osvitologia/article/view/169
10.28925/2226-3012.2022.11.5
 
Title Розвиток фінансової грамотності директорів закладів загальної середньої освіти: результати онлайн-опитування
Development of school principals’ financial literacy: results of online survey
 
Creator Баценко, Сергій Вікторович
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті наголошено, що процеси децентралізації в Україні, реформування всіх ланок освіти, надання державою гарантій академічної, організаційної, фінансової та кадрової автономії закладу освіти зумовлюють нові вимоги до директорів закладів загальної середньої освіти відповідно до появи нових управлінських функцій керівників, зокрема вирішення питань фінансово-господарської діяльності закладу освіти. У статті представлено результати онлайн-опитування керівників закладів освіти, яке показало, що переважна більшість опитуваних директорів потребують додаткового (цільового) навчання щодо здійснення самостійного формування бюджету школи, здійснення фінансово-господарської діяльності тощо. Встановлено, що керівники потребують поглибленого вивчення питань щодо нормативно-правового забезпечення фінансової діяльності школи; особливостей здійснення закупівель товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти; використання ІКТ у фінансово-господарській діяльності; формування бюджету школи, складання кошторису, розрахунку видатків на оплату праці, харчування, комунальні послуги; шляхів отримання джерел додаткового фінансування. Підвищення рівня фінансової грамотності керівників закладів загальної середньої освіти потребує їх навчання за такими критеріями: розвиток установок, пов’язаних з культурою фінансової поведінки керівника; знань, що включають в себе розуміння правових основ фінансової автономії та бюджетних процесів закладу освіти; навичок для здійснення фінансово-господарської діяльності в закладі освіти, ведення бухгалтерського обліку та звітності, проведення публічних закупівель та договірної роботи. Із цією метою вважаємо ефективним створення та впровадження курсу навчання фінансової грамотності керівників закладів освіти. Перспективними є визначення авторської моделі визначення рівня фінансово-господарської грамотності керівників закладів освіти.
The article presents the results of an online survey of heads of educational institutions regarding their education; the type of institutions they manage; seniority in this position; their most important functions as managers. Also, the survey showed that the vast majority of the respondents need additional (targeted) training regarding independent formation of the school budget, implementation of financial and economic activities, etc. It was established that managers need in-depth study of issues related to regulatory and legal support of the school’s financial activities; peculiarities of procurement of goods, works and services for budget funds; use of ICT in financial and economic activities; formation of the school budget, preparation of estimates, calculation of expenses for wages, food, communal services; ways of obtaining sources of additional funding. Levels of formation of financial literacy of heads of educational institutions were determined, such as initial (elementary), sufficient (basic), high (advanced). We consider the creation and implementation of a financial literacy training course for heads of educational institutions to be effective. The definition of the author’s model for determining the level of financial and economic literacy of heads of educational institutions is promising.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736216/1/%D0%A0%D0%9E%D0%97%D0%92%D0%98%D0%A2%D0%9E%D0%9A%20%D0%A4%D0%86%D0%9D%D0%90%D0%9D%D0%A1%D0%9E%D0%92%D0%9E%D0%87%20%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%9C%D0%9E%D0%A2%D0%9D%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%94%D0%98%D0%A0%D0%95%D0%9A%D0%A2%D0%9E%D0%A0%D0%86%D0%92%20%D0%97%D0%90%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%94%D0%86%D0%92%20%D0%97%D0%90%D0%93%D0%90%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%9E%D0%87%20%D0%A1%D0%95%D0%A0%D0%95%D0%94%D0%9D%D0%AC%D0%9E%D0%87%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%98%20%D0%A0%D0%95%D0%97%D0%A3%D0%9B%D0%AC%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%98%20%D0%9E%D0%9D%D0%9B%D0%90%D0%99%D0%9D-%D0%9E%D0%9F%D0%98%D0%A2%D0%A3%D0%92%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF.pdf
- Баценко, Сергій Вікторович (orcid.org/0000-0002-7752-609X <http://orcid.org/0000-0002-7752-609X>) (2022) Development of school principals’ financial literacy: results of online survey Освітологія, 11 (11). pp. 58-67. ISSN 2226-3012
10.28925/2226-3012.2022.11.5
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.28925/2226-3012.2022.11.5