Record Details

Дидактична система Віанора Франковського – органічне поєднання теорії та практики у вітчизняній методиці навчання фізики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736187/
 
Title Дидактична система Віанора Франковського – органічне поєднання теорії та практики у вітчизняній методиці навчання фізики
Vianor Frankovsky's didactic system is an organic compound of theory and practice in the domestic methodology of teaching to physics
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
92 Biographical studies. Genealogy. Heraldry. Flags
 
Description У статті на основі аналізу архівних джерел, опублікованих посібників та підручників, наукових праць у періодичних виданнях досліджується формування системи науково-методичних поглядів видатного методиста-фізика В. А. Франковського. Висвітлюється вплив методичних підходів, розроблених ученим, на розвиток шкільного курсу фізики, теорії та практики навчання фізики в загальноосвітній школі.
In the article on the basic of analysis of the archived sources, published manuals and textbooks, advanced studies, forming of the system of scientifically methodical looks of prominent methodist-physicist V. A. Frankovsky is investigated in magazines. Influence of methodical approaches, worked out to the scientist is illuminated, on development of the school course of physics, theories and practices of teaching of physics at general school.
 
Publisher Видавництво «Педагогічна преса»
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736187/1/Fizyka%20ta%20astronomiia%20v%20ridnii%20shkoli_2011_3.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2011) Vianor Frankovsky's didactic system is an organic compound of theory and practice in the domestic methodology of teaching to physics Фізика та астрономія в школі, 3 (90). pp. 38-42.