Психолого-педагогічні аспекти конструювання шкільного підручника історії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/736135/
https://el-conf.com.ua/wp-content/uploads/2023/07/Poland_060623.pdf#page=37 |
|
Title |
Психолого-педагогічні аспекти конструювання шкільного підручника історії
Psychological and pedagogical aspects of designing a school history textbook |
|
Creator |
Мороз, Ірина Володимирівна
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education 93/94 History |
|
Description |
В тезах розглядаються психолого-педагогічні аспекти конструювання шкільного підручника історії. Зазначається, що характерною ознакою підручника нового покоління є навчання за його допомогою методів і прийомів учіння, тобто вироблення вміння вчитися, самостійно оволодівати знаннями.
Theses examine the psychological and pedagogical aspects of constructing a school history textbook. It is noted that a characteristic feature of the textbook of the new generation is learning with the help of learning methods and techniques, that is, the development of the ability to learn, to master knowledge independently. |
|
Publisher |
Myśl Naukowa
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/736135/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B7_%D0%86_Poland_060623-37-39.pdf
- Мороз, Ірина Володимирівна (orcid.org/0000-0002-7076-1038 <http://orcid.org/0000-0002-7076-1038>) (2023) Psychological and pedagogical aspects of designing a school history textbook In: New Trends in Science and Technology: Global Challenges. Abstracts of the 53th International scientific and practical conference Myśl Naukowa, c. Warsaw, Poland, pp. 37-39. ISBN 978-8-3235-5526-1 |
|