Record Details

Психолого-педагогічні аспекти конструювання шкільного підручника історії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736135/
https://el-conf.com.ua/wp-content/uploads/2023/07/Poland_060623.pdf#page=37
 
Title Психолого-педагогічні аспекти конструювання шкільного підручника історії
Psychological and pedagogical aspects of designing a school history textbook
 
Creator Мороз, Ірина Володимирівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description В тезах розглядаються психолого-педагогічні аспекти конструювання шкільного підручника історії. Зазначається, що характерною ознакою підручника нового покоління є навчання за його допомогою методів і прийомів учіння, тобто вироблення вміння вчитися, самостійно оволодівати знаннями.
Theses examine the psychological and pedagogical aspects of constructing a school history textbook. It is noted that a characteristic feature of the textbook of the new generation is learning with the help of learning methods and techniques, that is, the development of the ability to learn, to master knowledge independently.
 
Publisher Myśl Naukowa
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736135/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B7_%D0%86_Poland_060623-37-39.pdf
- Мороз, Ірина Володимирівна (orcid.org/0000-0002-7076-1038 <http://orcid.org/0000-0002-7076-1038>) (2023) Psychological and pedagogical aspects of designing a school history textbook In: New Trends in Science and Technology: Global Challenges. Abstracts of the 53th International scientific and practical conference Myśl Naukowa, c. Warsaw, Poland, pp. 37-39. ISBN 978-8-3235-5526-1