Дуальна форма навчання як складник соціального партнерства в закладах професійної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735997/
|
|
Title |
Дуальна форма навчання як складник соціального партнерства в закладах професійної освіти
Dual form of education as a component of social partnership in vocational education institutions |
|
Creator |
Баркар, Вікторія Іванівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
ЕНК «Дуальна форма навчання як складник соціального партнерства в ЗПО» включено до освітньо-професійної програми підвищення кваліфікації категорії слухачів педагогічні працівники галузі знань 01 Освіта. Опанування ЕНК закладає підвалини для обґрунтування дуальної форми навчання як прояву соціального партнерства, що є суспільно значущим для функціонування, підтримки та розвитку України. Мета ЕНК – систематизація, поглиблення та оновлення теоретичних знань щодо сприяння розвитку і визначенню спектру проблем, які пов’язані не тільки з професійною підготовкою студентської молоді та працевлаштуванням випускників закладів професійної освіти, а і з активними змінами соціально-економічної політики країни Спецкурс розрахований на викладання для категорій слухачів курсів підвищення кваліфікації: педагогічні працівники для дистанційної, очно-дистанційної, заочної форм навчання. Бюджет навчального часу становить 10 годин, із яких: лекції (2 год.), семінарське заняття (4 год.), самостійна робота (4 год.). The electronic training course "Dual form of training as a component of social partnership in vocational education institutions" is included in the educational and professional training program for the category of trainees, pedagogical workers in the field of knowledge 01 Education. Mastering the electronic educational course lays the foundations for substantiating the dual form of education as a manifestation of social partnership, which is socially significant for the functioning, support and development of Ukraine. The purpose of the e-learning course is to systematize, deepen and update theoretical knowledge on promoting development and defining a range of problems related not only to professional training of student youth and employment of graduates of vocational education institutions, but also to active changes in the socio-economic policy of the country. The special course is designed for teaching for the categories of students of advanced training courses: teaching staff for distance, face-to-face, and correspondence forms of education. The study time budget is 10 hours, of which: lectures (2 hours), seminar class (4 hours), independent work (4 hours). |
|
Publisher |
Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735997/1/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81_%D0%91%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B0%D1%80.pdf
- Баркар, Вікторія Іванівна (orcid.org/0009-0005-1791-9472 <http://orcid.org/0009-0005-1791-9472>) (2023) Dual form of education as a component of social partnership in vocational education institutions [Teaching Resource] |
|