Соціальне інтегрування дітей з ООП: як досягти соціальної дієздатності
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735986/
|
|
Title |
Соціальне інтегрування дітей з ООП: як досягти соціальної дієздатності
Social integration of children with special needs: how to achieve social capacity |
|
Creator |
Таранченко, О.М.
|
|
Subject |
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
|
|
Description |
Надважлива мета освіти дітей з особливими освітніми потребами – їхнє залучення в усі сфери життєдіяльності незважаючи на будь-які їхні відмінності. В цьому контексті – соціальне інтегрування є ключовим концептом освітньої парадигми, оскільки цей фокус уваги скерований на соціальний розвиток учнів з ООП, що безпосередньо впливає і на академічний поступ. Сподівання, що безпосереднє фізичне перебування дитини з ООП в інклюзивному класі спонтанно приведе до взаємодії між однолітками, до прийняття такого учня колективом і спонтанного соціального інтегрування – малоймовірні. Ця соціально-педагогічна проблема зумовлена специфікою життєдіяльності таких дітей, а часом і їхньою середовищною ізоляцією. Вони не завжди спроможні якісно засвоїти навчальний матеріал (нову інформацію) та використовувати у щоденному житті, а також сформувати необхідні соціальні вміння й навички взаємодії з колективом у загальноосвітньому закладі.
The overriding goal of educating children with special educational needs is their involvement in all spheres of life regardless of any of their differences. In this context, social integration is a key concept of the educational paradigm, as this focus is directed at the social development of students with SEN, which directly affects academic progress. The hope that the direct physical presence of a child with SEN in an inclusive class will spontaneously lead to interaction between peers, acceptance of such a student by the collective and spontaneous social integration is unlikely. This socio-pedagogical problem is determined by the specifics of the life activities of such children, and sometimes also by their environmental isolation. They are not always able to qualitatively absorb educational material (new information) and use it in everyday life, as well as to form the necessary social skills and skills of interaction with the team in a general educational institution. |
|
Publisher |
Візаві
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735986/1/%D0%A2%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D1%8E%D0%B7%D1%96%D1%8F%2030-31.03.2023%20%281%29-178-182.pdf
- Таранченко, О.М. (orcid.org/0000-0002-5908-3475 <http://orcid.org/0000-0002-5908-3475>) (2023) Social integration of children with special needs: how to achieve social capacity In: Вісник Науково-дослідної лабораторії інклюзивної педагогіки. Вип. 9 : Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика : матеріали 9-ої Всеукр. наук.-практ. конф. (30-31 березня 2023 р.) Візаві, м. Умань, Україна, pp. 178-182. |
|