Record Details

Освітні платформи цифрового навчального середовища для вивчення іноземних мов: досвід Нідерландів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735718/
https://lib.iitta.gov.ua/735075/
 
Title Освітні платформи цифрового навчального середовища для вивчення іноземних мов: досвід Нідерландів
Educational platforms of digital learning environments for learning foreign languages: the experience of the Netherlands
 
Creator Гриценчук, О.О.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Ефективне використання потенціалу інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є нагальним питанням сучасної освіти. Процеси цифровізації освіти України, що відбуваються протягом останніх років, передбачають широке використання ІКТ, мультимедійних засобів навчання та ресурсів тощо, як зазначено в стратегічних документах, зокрема, проєкті Концепції цифрової трансформації освіти і науки на період до 2026 року (https://mon.gov.ua/), Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (2016 р.) та ін. Впровадження ІКТ закладене у навчальні програми, інтегроване у зміст освіти, застосовується у критеріях оцінювання результатів навчання, отже, сучасне освітнє середовище набуває рис цифрового.
Effective use of the potential of information and communication technologies (ICT) is an urgent issue of modern education. The processes of digitalisation of education in Ukraine, which have been taking place in recent years, involve the wide use of ICT, multimedia learning tools and resources, etc., as stated in strategic documents, in particular, the project of the Concept of Digital Transformation of Education and Science for the period until 2026 (https://mon. gov.ua/), Concepts of State Policy Implementation in the Reform of Secondary Education "New Ukrainian School" for the period until 2029 (2016), etc. The implementation of ICT is embedded in educational programs, integrated into the content of education, used in the criteria for evaluating learning outcomes, therefore, the modern educational environment acquires digital features.
 
Publisher ІЦО НАПН України
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735718/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%9E.%20%D0%A6%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%202023.pdf
- Гриценчук, О.О. (orcid.org/0000-0003-3173-7649 <http://orcid.org/0000-0003-3173-7649>) (2023) Educational platforms of digital learning environments for learning foreign languages: the experience of the Netherlands In: Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2023 (Пошук рішень в період війни) : зб. матеріалів всеукр.наук.-практ. семінару (Київ, 21 березня 2023 р.) ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 64-67. ISBN 978-617-8330-01-9