Record Details

Суб’єктивне благополуччя персоналу освітніх та наукових організацій в умовах війни: рівень вираженості та зв'язок з копінг-стратегіями

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735910/
http://orgpsy-journal.in.ua/index.php/opep/article/view/376
10.31108/2.2023.1.28.2
 
Title Суб’єктивне благополуччя персоналу освітніх та наукових організацій в умовах війни: рівень вираженості та зв'язок з копінг-стратегіями
Subjective well-being of staff of educational and scientific organizations in the conditions of war: level and relationship with coping strategies
 
Creator Карамушка, Л.М.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Вступ. Забезпечення суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх та наукових організацій в умовах війни є важливою науковою та практичною проблемою. Це потребує, зокрема, вивчення особистісних чинників, що впливають на цей феномен.
Мета: дослідити рівень суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх та наукових організацій в умовах війни та його зв’язок з копінг-стратегіями.
Методи: «Модифікована шкала суб’єктивного благополуччя БіБіСі» (The Modified BBC Subjective Well-being Scale (BBC-SWB) (P. Pontin, M. Schwannauer, S. Tai, & M. Kinderman; адаптація Л. Карамушки, К.Терещенко, О. Креденцер); методика «The Coping Inventory for Stressful Situations (CISS)» (N.S, Endler, J.D.Parker); статистичні методи (описові статистики, кореляційний аналіз (коефіцієнт кореляції Пірсона)).
Результати. У процесі дослідження виявлено помірний рівень суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх та наукових організацій в умовах війни. Водночас показник «фізичне здоров’я та благополуччя» є майже вдвічі нижчим, порівняно з показниками «психологічне благополуччя» та «благополуччя в стосунках». Доведено наявність статистично значущого, позитивного та негативного зв’язку між всіма показниками суб’єктивного благополуччя персоналу освітніх та наукових організацій в умовах війни та більшістю копінг-стратегій («орієнтація на вирішення завдання», «соціальне відволікання», «спрямованість на емоції» та «уникнення»), що свідчить про те, що копінг-стратегії виступають суттєвим психологічним чинником суб’єктивного благополуччя цієї категорії персоналу.
Висновки. Отримані результати можуть бути використані в процесі управління освітніми та науковими організаціями з метою забезпечення ефективності їх діяльності в умовах війни, задоволеності персоналу роботою та іншими сферами життєдіяльності.
Introduction. Promotion of educational and scientific organization staff's subjective well-being in the conditions of war is an important research and applied problem, which requires, in particular, the study of its personality-related factors.
Aim: to investigate the level of subjective well-being of the staff of educational and scientific organizations in the conditions of war and the relationship between well-being and coping strategies.
Methods: The Modified BBC Subjective Well-being Scale (BBC-SWB) (P. Pontin, M. Schwannauer, S. Tai, & M. Kinderman; adapted by L. Karamushka, K. Tereshchenko, & O. Kredentser); The Coping Inventory for Stressful Situations (CISS) (N.S, Endler, J.D. Parker); statistical methods (descriptive statistics, correlation analysis (Pearson's correlation coefficient)).
Results. In the conditions of war, staff of educational and scientific organizations was found to have subjective well-being at a moderate level. At the same time, the "physical health and well-being" indicator was almost half the level of the "psychological well-being" and "well-being in relationships" indicators. All subjective well-being indicators of educational and scientific organization staff's subjective well-being in the conditions of war had statistically significant, both positive and negative, relationship with the majority of coping strategies ("orientation towards problem solving", "social distraction", "orientation towards emotions", and "avoidance"), which suggests that coping strategies are a significant psychological factor in staff's subjective well-being.
Conclusions. The obtained results can be helpful in improving performance of educational and scientific organizations in war conditions.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735910/1/376-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-561-1-10-20230427.pdf
- Карамушка, Л.М. (orcid.org/0000-0003-0622-3419 <http://orcid.org/0000-0003-0622-3419>) (2023) Subjective well-being of staff of educational and scientific organizations in the conditions of war: level and relationship with coping strategies Організаційна психологія. Економічна психологія, 1 (28). pp. 17-25. ISSN 2411–3190
10.31108/2.2023.1.28.2
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31108/2.2023.1.28.2