Дидактична модель індивідуалізації навчання в початковій школі: особливості та основні складові
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735898/
|
|
Title |
Дидактична модель індивідуалізації навчання в початковій школі: особливості та основні складові
Didactic model of individualization of learning in Elementary School: features and main components |
|
Creator |
Барановська, Олена Володимирівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Наразі ведуться активні пошуки нових підходів до створення та реалізації індивідуальної траєкторії розвитку дитини у нестабільній соціальній ситуації, інтенсивні пошуки нових форм, методів та засобів навчання і виховання, зростання соціального партнерства сім’ї, школи та інших інститутів. Продуктивність взаємозв’язку навчання та розвитку дитини залежить від реалізації стратегічних принципів нової української школи: фундаменталізації, гуманізації, гуманітаризації, інтеграції, диференціації, індивідуалізації, життєтворчості, оптимізації тощо. Сучасна початкова школа трансформує традиційні форми і методи навчання, використовує можливості віртуального співробітництва, результати різноманітних експериментів передових вчителів та різних типів навчальних закладів, беручи з них найкраще. Нагальним завданням сучасної школи є створення та реалізація дидактичної моделі індивідуалізації навчання як засобу компенсації освітніх втрат учнів закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану.
Active searches are currently being conducted for new approaches to the creation and implementation of an individual trajectory of a child's development in an unstable social situation, intensive searches for new forms, methods and means of education and upbringing, the growth of social partnership between the family, school and other institutions. The productivity of the relationship between education and child development depends on the implementation of the strategic principles of the new Ukrainian school: fundamentalization, humanization, humanitarianization, integration, differentiation, individualization, creativity, optimization, etc. A modern elementary school transforms traditional forms and methods of learning, uses the possibilities of virtual cooperation, the results of various experiments of advanced teachers and different types of educational institutions, taking the best from them. The urgent task of the modern school is to create and implement a didactic model of individualized learning as a means of compensating for the educational losses of pupils of general secondary education institutions in the conditions of martial law. |
|
Publisher |
Посвіт
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735898/1/Rozwoj_Monografia_2023%20%281%29%20%281%29.pdf
Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2023) Didactic model of individualization of learning in Elementary School: features and main components Посвіт, м. Конін, Польща – м. Ужгород, Україна – м. Перемишль, Польща – м. Херсон, Україна, pp. 7-14. ISBN 978-617-8003-19-7 |
|