Record Details

Цифрова компетентність: змістові домінанти та тенденції

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735887/
http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5135
10.52058/2786-4952-2023-9(27)-70-78
 
Title Цифрова компетентність: змістові домінанти та тенденції
А digital competence: content dominants and trends
 
Creator Алєксєєва, С.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті визначені змістові домінанти та тенденції дослідження цифрової компетентності. Встановлено, що із збільшенням темпів розвитку цифрових технологій, впровадженням інноваційних рішень у всіх сферах суспільного життя виникає необхідність у формуванні цифрової компетентності, розвитку цифрових навичок населення відповідно до сучасних вимог, процесів глобальної цифровізації економіки, сфер життєдіяльності суспільства, які відбуваються у більшості країн світу. Дослідження цифрової компетентності свідчить, що оприлюднено Рамку цифрової компетентності для громадян (2021) як інструмент, створений для того, щоб покращити рівень цифрових компетентностей українців, допомогти у створенні державної політики та плануванні освітніх ініціатив, спрямованих на підвищення рівня цифрової грамотності та практичного використання засобів і сервісів IT-технологій. Схвалено Концепцію розвитку цифрових компетентностей, що дозволить підвищити конкурентоспроможність на ринку праці, надасть можливості для безперервного навчання, подарує комфорт проживання в цифровій країні, підвищить рівень доступності до державних послуг, зменшить ризики небезпек під час користування Інтернетом.
Цифрова компетентність є динамічною комбінацією знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, інших особистих якостей у сфері інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність із використанням таких технологій. Ключовими складниками цифрової компетентності є: ціннісно-мотиваційний компонент; когнітивно-діяльнісний компонент; інформаційно-комунікаційний компонент.
Конкретизовано тенденції розвитку цифрової компетентності, які обумовлені необхідністю здобуття цифрової освіти з використанням інформаційних ресурсів, нових освітніх технологій та цифрових освітніх ресурсів, спрямованих на підвищення рівня цифрових навичок, удосконалення професійних стандартів з урахуванням затверджених рамок професійних цифрових компетентностей.
The article defines the content dominants and research trends of digital competence. It has been established that with the increase in the pace of development of digital technologies, the introduction of innovative solutions in all spheres of social life, there is a need for the formation of digital competence, the development of digital skills of the population in accordance with modern requirements, processes of global digitalization of the economy, spheres of life of society, which are taking place in most countries of the world. The study of digital competence shows that the Digital Competence Framework for Citizens (2021) was published as a tool created to improve the level of digital competences of Ukrainians, help in the creation of public policy and planning of educational initiatives aimed at increasing the level of digital literacy and practical use of tools and services of IT technologies. The Concept of the development of digital competences has been approved, which will increase competitiveness in the labor market, provide opportunities for continuous learning, provide the comfort of living in a digital country, increase the level of accessibility to public services, and reduce the risks of dangers when using the Internet.
Digital competence is a dynamic combination of knowledge, abilities, skills, ways of thinking, attitudes, and other personal qualities in the field of information, communication and digital technologies, which determines a person's ability to successfully socialize, conduct professional and/or further educational activities using such technologies. The key components of digital competence are: value-motivational component; cognitive-activity component; information and communication component.
The trends in the development of digital competence, which are determined by the need to acquire digital education using information resources, new educational technologies and digital educational resources aimed at increasing the level of digital skills, are specified, improvement of professional standards taking into account the approved framework of professional digital competences.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735887/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%90%D0%BB%D1%94%D0%BA%D1%81%D1%94%D1%94%D0%B2%D0%B0%20%28%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96%20%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B8%20%29.pdf
- Алєксєєва, С.В. (orcid.org/0000-0002-8132-0465 <http://orcid.org/0000-0002-8132-0465>) (2023) А digital competence: content dominants and trends «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)», 10 (28). pp. 45-55. ISSN 2786-4952
10.52058/2786-4952-2023-9(27)-70-78
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-4952-2023-9(27)-70-78