Інноваційно-когнітивна складова проєктної культури педагога професійного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735854/
|
|
Title |
Інноваційно-когнітивна складова проєктної культури педагога професійного навчання
Innovative-cognitive component of the vocational teacher project culture |
|
Creator |
Кравець, С.Г.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
|
|
Description |
Пріоритетні напрями модернізації сучасної системи професійної освіти передбачають створення нових моделей навчання, що відповідають техніко-технологічним змінам у галузях економіки, є практикоорієнтованими на ринок праці, реалізуються шляхом здійснення інноваційно-проєктної діяльності в освітньому процесі. Євроінтеграційний поступ сфери професійної освіти характеризується залученням інвестицій у дослідницькі проєкти, налагодженням міжнародних зв’язків, участю в міжнародних програмах для вивчення й обміну досвідом та кращими педагогічними практиками тощо. Такі виклики модифікую традиційно-ідеальні способи педагогічної діяльності педагогів професійного навчання й актуалізують значення розвитку проєктної культури для здійснення інноваційної перетворювальної діяльності у сфері професійної освіти. Діяльнісний аспект вираження проєктної культури педагога професійного навчання базується змісті проєктувально-діяльнісної складової, яка у структурі досліджуваного феномену передбачає володіння: дослідницькими уміннями щодо проєктування педагогічної діяльності (гностичні, психопедагогічні, аналітичні, експертні, діагностичні, прогностичні уміння/навички), фаховими уміннями/навичками здійснення практичної проєктної діяльності відповідно до професійного стандарту (управляти освітніми (навчальними) проєктами; розробляти проєкти професійних, освітніх стандартів/ програм з професій/ спеціальностей; брати участь в удосконаленні законодавчих актів та нормативно-правових документів у сфері освіти; проєктувати методики навчання і виховання, інноваційні педагогічні технології; здійснювати пошук грантових програм національних і міжнародних проєктів у сфері освіти та партнерства; налагоджувати зв’язки та розвивати співпрацю з вітчизняними та зарубіжними партнерами у сфері освіти; оформлювати документацію на участь у проєктах у сфері освіти та партнерства; реалізовувати національні та міжнародні проєкти у сфері освіти та партнерства) та операційними уміннями/навичками щодо здійснення цілеспрямованих змін шляхом добору і використання доцільних способів, засобів, форм та методів проєктування у стандартних та нестандартних умовах (технологічні уміння, навички використання цифрових засобів та дистанційних технологій тощо). Priority directions for modernizing the contemporary professional education system involve creating new learning models that correspond to technical and technological changes in the economic sectors, are practice-oriented towards the labor market, and are implemented through innovative project-based activities in the educational process. The European integration progress of the professional education sphere is characterized by attracting investments in research projects, establishing international connections, participating in international programs for studying and exchanging experience, and adopting the best pedagogical practices, among other things. Such challenges modify traditional ideal ways of pedagogical activities for vocational training educators and emphasize the importance of developing a project culture for implementing innovative transformative activities in the field of professional education. The activity aspect of expressing a vocational teacher’s project culture is based on the content of the project-activity component, which in the structure of the studied phenomenon implies mastering: research skills in designing pedagogical activities (gnostic, psycho-pedagogical, analytical, expert, diagnostic, prognostic skills/abilities), professional skills/abilities to carry out practical project activities according to the professional standard (managing educational (learning) projects; developing projects of professional and educational standards/programs for professions/specialties; participating in improving legislation and regulatory documents in the field of education; designing teaching and upbringing methods, innovative pedagogical technologies; searching for grant programs of national and international projects in the field of education and partnership; establishing connections and developing cooperation with domestic and foreign partners in the field of education; preparing documentation for participation in projects in the field of education and partnership; implementing national and international projects in the field of education and partnership) and operational skills/abilities to implement purposeful changes through selecting and using appropriate ways, means, forms, and methods of design in standard and non-standard conditions (technological skills, skills in using digital tools and distance technologies, etc.). |
|
Publisher |
Посвіт
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735854/1/Rozwoj_Monografia_2023-82-91.pdf
Кравець, С.Г. (orcid.org/0000-0002-8878-6241 <http://orcid.org/0000-0002-8878-6241>) (2023) Innovative-cognitive component of the vocational teacher project culture Посвіт, м. Конін, Польща – м. Ужгород, Україна – м. Перемишль, Польща – м. Херсон, Україна, pp. 82-91. |
|