Теоретико-методичні засади оцінювання якості підготовки фахівців у коледжах
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735814/
https://conference.ivet.edu.ua/index.php/2022-1/issue/view/10 |
|
Title |
Теоретико-методичні засади оцінювання якості підготовки фахівців у коледжах
Theoretical and methodological principles of assessment qualities of training of specialists in colleges |
|
Creator |
Лузан, П.Г.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті обґрунтовується методика оцінювання компетентнісних досягнень майбутніх фахівців у коледжах. Наводяться принципи, педагогічні умови, вимоги до вимірювання результатів навчання студентів, конкретизуються критерії та показники визначення рівнів готовності педагогічних працівників до оцінювання компетентнісних досягнень студентів. Розроблено методику оцінювання якості професійної підготовки фахівців у коледжах, яка дає можливість визначити реальний рівень відповідності підготовленості студентів встановленим нормативним вимогам на всіх етапах опанування освітньо-професійної програми.
The article substantiates the method of assessing competence achievements of future specialists in colleges. The principles, pedagogical conditions, requirements for measuring the results of students' learning are given, the criteria and indicators for determining the levels of readiness of pedagogical workers for evaluating the competence achievements of students are specified. A methodology for assessing the quality of professional training of specialists in colleges has been developed, which makes it possible to determine the real level of compliance of students' preparedness with the established regulatory requirements at all stages of mastering the educational and professional program. |
|
Publisher |
ІПО НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735814/1/%D0%9B%D1%83%D0%B7%D0%B0%D0%BD_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Лузан, П.Г. (orcid.org/0000-0002-8853-9275 <http://orcid.org/0000-0002-8853-9275>) (2023) Theoretical and methodological principles of assessment qualities of training of specialists in colleges In: Інноваційна професійна освіта. – Випуск 2(9). – Науково-методичне забезпечення професійної освітиі навчання: матеріали ХVІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (звітної) Інституту професійної освіти НАПН України (27 – 30 березня 2023 р.) ІПО НАПН України, м. Київ, Україна, 270- 274. ISBN 978-617-95325-1-1 |
|