Record Details

Суть та структура професійної компетентності педагогічного працівника коледжу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735813/
https://conference.ivet.edu.ua/index.php/2022-1/issue/view/10
 
Title Суть та структура професійної компетентності педагогічного працівника коледжу
The essence and structure of the professional competence of the college teacher
 
Creator Мося, І.А.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті зосереджено увагу на професійну компетентність
викладача коледжу, її складові, а саме: наукову компетентність з предмета; психолого-педагогічну, методичну, дидактичну компетентність у вихованні студентів; культурна, екологічну, профорієнтаційну, соціальну, правову,політичну; компетентність у самовдосконаленні. Визначено суть професійної компетентності викладача фахового коледжу та її структурні компоненти.
The article focuses on the professional competence of the college teacher, its components, namely: scientific competence in the subject; psychological-pedagogical, methodical, didactic competence in educating students; cultural, environmental, vocational, social, legal, political; competence in self-improvement. The essence of the professional competence of a teacher of a vocational college and its structural components have been determined.
 
Publisher ІПО НАПН України
 
Date 2023
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735813/1/%D0%9C%D0%BE%D1%81%D1%8F_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Мося, І.А. (orcid.org/0000-0001-7641-3352 <http://orcid.org/0000-0001-7641-3352>) (2023) The essence and structure of the professional competence of the college teacher In: Інноваційна професійна освіта. – Випуск 2(9). – Науково-методичне забезпечення професійної освітиі навчання: матеріали ХVІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (звітної) Інституту професійної освіти НАПН України (27 – 30 березня 2023 р.) ІПО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 275-279. ISBN 978-617-95325-1-1