Технології розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735811/
https://conference.ivet.edu.ua/index.php/2022-1/issue/view/10 |
|
Title |
Технології розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів
Technologies for the development of professional competence of teaching employees of professional colleges |
|
Creator |
Пащенко, Т.М.
|
|
Subject |
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Інноваційні зміни в навчальному процесі, впровадження будь-яких нововведень у систему здійснюється безпосередньо шляхом оновлення та зміни діяльності педагога. Ефективність освіти залежить від діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, наявності навчальних інструментів, організаційних, наукових, методологічних вдосконалень навчального процесу, необхідності в знаннях членів суспільстві та інших факторів. Професійна компетентність – це постійна робота на основі інновацій, яка формується та вдосконалюється тривалий час. Педагогічна майстерність педагога, активного учасника навчального процесу, вказує на його особистість, досвід роботи, громадянський статус, статус фахівця, рівень оволодіння педагогічними технологіями, індивідуальність професійної діяльності. Проблема технологічної підтримки педагогічних працівників є однією з головних для педагогічної освіти. Innovative changes in the educational process, the introduction of any innovations into the system are carried out directly by updating and changing the activity of the teacher. The effectiveness of education depends on the activity of pedagogical workers and education seekers, the availability of educational tools, organizational, scientific, methodological improvements in the educational process, the need for knowledge of members of society and other factors. Professional competence is constant work based on innovation, which is formed and improved over a long period of time. The pedagogical mastery of a teacher, an active participant in the educational process, indicates his personality, work experience, civil status, specialist status, level of mastery of pedagogical technologies, individuality of professional activity. The problem of technological support of pedagogical workers is one of the main ones for pedagogical education. |
|
Publisher |
ІПО НАПН України
|
|
Date |
2023-03-27
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735811/1/%D0%9F%D0%B0%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97.pdf
- Пащенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-7629-7870 <http://orcid.org/0000-0002-7629-7870>) (2023) Technologies for the development of professional competence of teaching employees of professional colleges In: Інноваційна професійна освіта. – Випуск 2(9). – Науково-методичне забезпечення професійної освітиі навчання: матеріали ХVІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (звітної) Інституту професійної освіти НАПН України (27 – 30 березня 2023 р.) ІПО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 291-295. ISBN 978-617-95325-1-1 |
|