Буллинг как негативное явление группового взаимодействия и его предупреждение в процессе педагогического общения
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735258/
|
|
Title |
Буллинг как негативное явление группового взаимодействия и его предупреждение в процессе педагогического общения
Булінг як негативне явище групової взаємодії і його попередження в процесі педагогічного спілкування Bulling as a negative phenomenon of group interaction and its prevention in the process of pedagogical communication |
|
Creator |
Коробанова, О.Л.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.06 Social problems in education. Human contacts, relationships 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Буллинг может мешать адаптации учащихся к школе и отразиться на их успешности. Потери в личностном плане несут все участники буллинга, поэтому предупреждение буллинга и противодействие ему является актуальным. Приобретение конгруэнтного феноменологического опыта группового взаимодействия с акцентом на восприятии и постоянной интерпретации поведения окружающих заложит основу стрессоустойчивости на всю жизнь. Умение преодолевать, разрешать и переживать сложные ситуации пригодится как основа сохранения ментального здоровья и долгой счастливой жизни.
Булінг може заважати адаптаціі учнів до школи і відображатися на їх успішності. Втрати у особистісному плані несуть всі учасники булінга, тому попередження булінга і протидія йому є актуальним. Набуття конгруентного феноменологічного досвіду групової взаємодії з акцентом на сприйманні і постійній інтерпретації поведінки оточуючих закладе основу стресостійкості на все життя. Вміння долати, вирішувати та переживати складні ситуації стане в нагоді як основа збереження ментального здоров'я та довгого щасливого життя. Bullying can interfere with students' adaptation to school and affect their academic performance. Losses in personal terms are borne by all participants of bullying, therefore prevention of bullying and its countermeasures are relevant. Acquiring a congruent phenomenological experience of group interaction with an emphasis on perception and constant interpretation of the behavior of others lays the foundation for stress resistance for life. The ability to overcome, solve and survive difficult situations will come in handy as a basis for maintaining mental health and a long, happy life. |
|
Publisher |
Гомель, Державна установа освіти "Гомельський обласний інститут розвитку освіти
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735258/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F%20%D0%B2%20%D0%91%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D1%80%D1%83%D1%81%D1%8C-%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%9E.%D0%9B..pdf
- Коробанова, О.Л. (orcid.org/0000-0003-3539-871X <http://orcid.org/0000-0003-3539-871X>) (2020) Bulling as a negative phenomenon of group interaction and its prevention in the process of pedagogical communication Formation and development of professional competence of pedagogical workers in the conditions of educational process renewal: Proceedings of the republican scientific-practical conference on international studies. 18 June 2020. pp. 104-108. |
|