Особливості організації професійної підготовки кваліфікованих робітників в умовах змішаного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735538/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/808 10.32835/2707-3092.2022.25.123-128 |
|
Title |
Особливості організації професійної підготовки кваліфікованих робітників в умовах змішаного навчання
Peculiarities of organizing vocational training of skilled workers in the conditions of blended learning |
|
Creator |
Кручек, Вікторія Аркадіївна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Актуальність дослідження організації професійної підготовки кваліфікованих робітників в умовах змішаного навчання визначається необхідністю швидкої адаптації системи професійної (професійно-технічної) освіти до змін, що відбуваються в різних сферах суспільного життя, зокрема до глобалізації, інтеграції в європейський простір, цифровізації, карантинних обмежень, військових дій на території України. Мета: здійснити аналіз стану та особливостей організації професійної підготовки кваліфікованих робітників в умовах змішаного навчання. Методи: аналіз філософської, загальнонаукової, методичної, психолого-педагогічної літератури та узагальнення його результатів – для виявлення стану розробленості проблеми; опитування – для вивчення стану організації професійної підготовки в умовах змішаного навчання; порівняння – для порівняння емпіричних даних. Результати: здійснено аналіз стану та особливостей організації професійної підготовки кваліфікованих робітників в умовах змішаного навчання. Висновки: з’ясовано, що є потреба в державному унормуванні та визначенні статусу змішаного навчання, об’єднанні та координації зусиль викладачів, методистів, науковців у сфері цифровізації освіти щодо створення та використання цифрових освітніх інструментів, розвитку цифрової компетентності педагогів та здобувачів освіти, поширення позитивного вітчизняного та міжнародного педагогічного досвіду застосування цифрових технологій через відкриті спеціалізовані електронні платформи. Педагогічні працівники достатньою мірою вмотивовані до оволодіння цифровими освітніми інструментами та технологіями організації змішаного навчання, усвідомлюють необхідність та потребують підвищення рівня цифрової культури. Найбільш затребуваними формами професійного розвитку з цього напряму є інтерактивні форми, що передбачають суб’єкт-суб’єктну взаємодію та партнерство. Є необхідність в оновленні освітнього стандарту, освітніх програм підготовки педагога професійного навчання, змісту програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників; створення відповідного інформаційно-освітнього середовища, поширення практики проведення майстер-класів, тренінгів, вебінарів з питань використання цифрових технологій для підвищення цифрової компетентності педагогічних працівників. The study relevance of vocational training organization of skilled workers in the conditions of blended learning is determined by the need to quickly adapt the system of vocational (vocational and technical) education to changes in various spheres of public life, in particular, globalization, integration into the European space, digitalization, quarantine restrictions, military operations in Ukraine for the effective implementation of educational tasks. Goal: to analyse the state and peculiarities of the organization of vocational training of skilled workers in the conditions of blended learning. Methods: analysis of philosophical, general scientific, methodical, psychological and pedagogical literature and generalization of its results – to identify the state of development of the problem; survey – to study the state of organization of vocational training in blended learning; comparison – to compare empirical data. Results: the article analyzes the state and peculiarities of vocational training organization of skilled workers in the conditions of blended learning. Conclusions: it is found that there is a need for state regulation and definition of the blended learning status, unification and efforts coordination of teachers, methodologists, scientists in the field of digitalization of education, creation and use of digital educational tools, digital competence development of teachers and students, dissemination of positive domestic and international pedagogical experience in the use of digital technologies through open specialized electronic platforms. Pedagogical staff are sufficiently motivated to master digital educational tools and technologies for organizing blended learning, are aware of the need to improve the level of digital culture. The most popular forms of professional development in this area are interactive forms that involve subject-subject interaction and partnership. There is a need to update the educational standard, vocational teacher training programs, and the content of teacher training programs; create an appropriate information and educational environment; and promote the practice of holding master classes, trainings, and webinars on the use of digital technologies to improve the digital competence of teachers. |
|
Publisher |
Інститут професійної освіти НАПН України
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735538/1/%D0%9A%D1%80%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BA%2B%D1%83%D0%BA%D1%80.pdf
- Кручек, Вікторія Аркадіївна (orcid.org/0000-0002-8252-6844 <http://orcid.org/0000-0002-8252-6844>) (2022) Peculiarities of organizing vocational training of skilled workers in the conditions of blended learning Професійна педагогіка, 2 (25). pp. 123-128. ISSN 2707-3092 10.32835/2707-3092.2022.25.123-128 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.32835/2707-3092.2022.25.123-128
|
|