Record Details

Участь у PISA як шлях до підвищення якості навчання математики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735521/
https://undip.org.ua/library/strong-pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-br-osvita-nbsp-strong-strong-2022-vyklyky-i-perspektyvy-v-umovakh-turbulentnosti-svitu-strong/
 
Title Участь у PISA як шлях до підвищення якості навчання математики
Participation in PISA as a pathway to improving the quality of mathematics education
Участие в PISA как путь к повышению качества обучения математике
 
Creator Васильєва, Д.В.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
51 Mathematics
 
Description Зазвичай, участь країни в моніторингу призводить до змін у системі освіти. Країни, що раніше почали брати участь в цьому моніторингу, вже реалізували багато змін, а Україна лише на початку цього шляху.
Usually, a country's participation in monitoring leads to changes in the education system. Countries that have previously participated in this monitoring have already implemented many changes, while Ukraine is only at the beginning of this path
Как правило, участие страны в мониторинге приводит к изменениям в системе. образования. Страны, ранее начавшие участвовать в этом мониторинге, уже реализовали много изменений, а Украина только в начале этого пути.
 
Publisher Крок
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735521/1/Comparative_2022-73-78-2-6-2-5.pdf
- Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X <http://orcid.org/0000-0002-4083-681X>) (2022) Participation in PISA as a pathway to improving the quality of mathematics education In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2022: виклики і перспективи в умовах турбулентності світу: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 4 листопада 2022 р.) Крок, м. Київ, Україна - м. Тернопіль, Україна, pp. 74-77. ISBN 978-617-692-729-7