Формування національної ідентичності – найважливіше завдання шкільної історичної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735384/
https://sites.znu.edu.ua/interactiv.edu.lab//Conference/aktual__n___problemi_tmn__.pdf#page=133 |
|
Title |
Формування національної ідентичності – найважливіше завдання шкільної історичної освіти
Formation of national identity is the most important task of school historical education |
|
Creator |
Пометун, Олена Іванівна
|
|
Subject |
314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method 373 Kinds of school providing general education 93/94 History |
|
Description |
У тезах розглянуто потенціал історичної освіти у формуванні національної ідентичності молоді та історичної культури всього суспільства. Сьогодні потрібен перегляді змісту історичної освіти з метою видалення російських наративів. Також важливою є активна позиція учнів у навчанні.
The thesis examines the potential of historical education in the formation of the national identity of youth and the historical culture of the entire society. Today, the content of historical education needs to be revised in order to remove Russian narratives. The active position of students in learning is also important. |
|
Publisher |
Запорізький національний університет
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735384/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%83%D0%BD_%D0%9E_%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B6%D0%B6%D1%8F-133-137.pdf
- Пометун, Олена Іванівна (orcid.org/0000-0002-4602-6383 <http://orcid.org/0000-0002-4602-6383>) (2023) Formation of national identity is the most important task of school historical education In: Актуальні проблеми теорії та методики навчання історії: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Запоріжжя, 10 травня 2023 р.) Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Україна, pp. 133-137. |
|