Теоретичні засади підвищення рівня цифрової компетентності працівників закладів професійно-технічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735360/
|
|
Title |
Теоретичні засади підвищення рівня цифрової компетентності працівників закладів професійно-технічної освіти
Theoretical principles of increasing the level of digital competence of employees of vocational and technical education institutions |
|
Creator |
Князєва, Марина Олексіївна
|
|
Subject |
004 Computer science and technology. Computing. Data processing
37.02 General questions of didactics and method 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Розвинені країни витрачають великі ресурси підвищення рівня цифрової компетентності. Цифрову компетентність розуміють як якість особистості, що залежить від її професійної діяльності, оскільки високий рівень цифрової компетентності одна із вирішальних чинників реалізації успішної праці у всіх сферах у суспільному розвитку.
Developed countries spend a lot of resources to improve the level of digital competence. Digital competence is understood as a quality of an individual that depends on his professional activity, since a high level of digital competence is one of the decisive factors for the implementation of successful work in all spheres of social development. |
|
Publisher |
Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735360/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%9A%D0%BD%D1%8F%D0%B7%D1%94%D0%B2%D0%B0%2027.04.2023.pdf
- Князєва, Марина Олексіївна (orcid.org/0000-0001-7890-8834 <http://orcid.org/0000-0001-7890-8834>) (2023) Theoretical principles of increasing the level of digital competence of employees of vocational and technical education institutions In: Professional activity of a teacher in the conditions of a digital educational environment Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти, м. Біла Церква, Україна. (Submitted) |
|