Інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи : методичні рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735298/
|
|
Title |
Інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи : методичні рекомендації
The Evaluation Toolkit of the Readiness of an Older preschool child to study in the context of Ukrainian School Reform: methodical recommendations |
|
Creator |
Піроженко, Тамара Олександрівна
Карабаєва, Ірина Іванівна Соловйова, Людмила Іванівна Хартман, Олена Юріївна |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У методичних рекомендаціях узагальнено матеріали прикладного наукового дослідження «Готовність дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи», яке виконано співробітниками лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України у 2021-2023 рр. Представлений у методичних рекомендаціях комплекс діагностичних завдань «Чарівні перетворення» в першу чергу запропоновано до застосування практичним психологам, соціальним педагогам, вихователям закладів дошкільної освіти; аналогічним/відповідним фахівцям в закладах загальної середньої освіти, центрах дитячого розвитку, консультування та патронату сімей. Видання буде цікавим для ознайомлення спеціалістам центрів професійного розвитку, методистам, викладачам, студентам педагогічних та психологічних спеціальностей, а також батькам дітей 6-го та 7-го років життя. The methodical recommendations summarize the materials of the applied scientific study "Readiness of an older preschool child to study in the conditions of Ukrainian school reform", which was carried out by the employees of the preschool psychology laboratory of the The G.S. Kostiuk Institute of Psychology of the National Academy of Sciences of Ukraine in 2021-2023. The complex of diagnostic tasks the "Magic Transformations" presented in the methodological recommendations is primarily proposed for use by practical psychologists, social pedagogues, educators of preschool education institutions; similar/relevant specialists in institutions of general secondary education, centers for child development, counseling and patronage of families. The publication will be of interest to specialists of professional development centers, methodologists, teachers, students of pedagogical and psychological specialties, as well as parents of children in the 6th and 7th years of life. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735298/3/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4.%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC.%202023.pdf
- Піроженко, Тамара Олександрівна (orcid.org/0000-0001-9822-4819 <http://orcid.org/0000-0001-9822-4819>), Карабаєва, Ірина Іванівна (orcid.org/0000-0003-4286-2103 <http://orcid.org/0000-0003-4286-2103>), Соловйова, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0003-3584-9779 <http://orcid.org/0000-0003-3584-9779>) and Хартман, Олена Юріївна (orcid.org/0000-0002-3380-4836 <http://orcid.org/0000-0002-3380-4836>) (2023) The Evaluation Toolkit of the Readiness of an Older preschool child to study in the context of Ukrainian School Reform: methodical recommendations [Teaching Resource] |
|