Record Details

Освітній процес в закладах загальної середньої освіти в умовах карантинних обмежень та воєнного стану

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735324/
http://conf.fizmat.tnpu.edu.ua/
 
Title Освітній процес в закладах загальної середньої освіти в умовах карантинних обмежень та воєнного стану
The educational process in institutions of general secondary education in the conditions of quarantine restrictions and martial law
Образовательный процесс в учреждениях общего среднего образования в условиях карантинных ограничений и военного положения
 
Creator Сіпій, Володимир Володимирович
Гончарова, Наталія Олександрівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description В тезах проаналізовано особливості освітнього процесу за час карантинних обмежень та воєнного стану, що призвели до освітніх втрат здобувачів загальної середньої освіти. Освітні втрати мають накопичувальний характер й зумовлені різними факторами, що впливали на освітнє середовище конкретного учня.
Для компенсації освітніх втрат здобувачів освіти необхідно виміряти освітні втрати кожного учня за час карантинних обмежень та воєнного стану та створити індивідуальні освітні траєкторії учнів.
The theses analyze the peculiarities of the educational process during quarantine restrictions and martial law, which led to educational losses of students of general secondary education. Educational losses are cumulative and caused by various factors that influenced the educational environment of a particular student.
In order to compensate for the educational losses of those seeking education, it is necessary to measure the educational losses of each student during quarantine restrictions and martial law and to create individual educational trajectories of students.
В тезисах проанализированы особенности образовательного процесса за время карантинных ограничений и военного положения, которые привели к образовательным потерям соискателей общего среднего образования. Образовательные потери носят накопительный характер и обусловлены различными факторами, влияющими на образовательную среду конкретного ученика.
Для компенсации образовательных потерь соискателей образования необходимо измерить образовательные потери каждого учащегося за время карантинных ограничений и военного положения и создать индивидуальные образовательные траектории учащихся.
 
Publisher Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735324/1/SIPII_HONCHAROVA_TNPU_STEM_2023.pdf
- Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426 <http://orcid.org/0000-0003-4825-1426>) and Гончарова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-2120-4542 <http://orcid.org/0000-0002-2120-4542>) (2023) The educational process in institutions of general secondary education in the conditions of quarantine restrictions and martial law In: Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи. Матеріали XI Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 6 квітня, 2023) Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна, pp. 130-132.