Record Details

STEM-освіта: перспективи впровадження у модельних навчальних програмах для гімназії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728686/
http://man.gov.ua/ua/resource_center/publishing/edition-418
 
Title STEM-освіта: перспективи впровадження у модельних навчальних програмах для гімназії
STEM-образование: перспективы внедрения в модельных учебных программах для гимназии
STEM-education: prospects for implementation in model curricula for the gymnasium
 
Creator Сіпій, Володимир Володимирович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В тезисах описано перспективи впровадження у гімназії інтегрованих навчальних програм, що реалізують підходи STEM-освіти. Проаналізовано проєкт програми міжгалузевого інтегрованого курсу STEM (5-6 класи).
В тезисах описаны перспективы внедрения в гимназии интегрированных обучающих программ, реализующих подходы STEM-образования. Проанализирован проект программы межотраслевого интегрированного курса STEM (5-6 классы).
The abstracts describe the prospects for the introduction of integrated curricula in the gymnasium that implement the approaches of STEM-education. The project of the interdisciplinary integrated STEM course program (grades 5-6) is analyzed.
 
Publisher Національний центр «Мала академія наук України»
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728686/1/SIPII_Transform_MAN_2021.pdf
- Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426 <http://orcid.org/0000-0003-4825-1426>) (2021) STEM-education: prospects for implementation in model curricula for the gymnasium In: Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії : зб. матер. ІІІ Всеукр. відкр. наук.-практ. онлайн-форуму, Київ, 15–16 черв. 2021 Національний центр «Мала академія наук України», м. Київ, Україна, pp. 401-403. ISBN 978-617-7945-18-4