Record Details

Архітектурна складова в підручнику «Мистецтво» (метод експертного оцінювання)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735306/
https://ojs.ipv.org.ua/index.php/zbirnyk/article/view/183
10.32405/2308-3778-2021-25-2-30-44
 
Title Архітектурна складова в підручнику «Мистецтво» (метод експертного оцінювання)
Architectural component in the textbook “Art” (the expert assessment method)
 
Creator Ничкало, Світлана Андріївна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description Стаття присвячена застосуванню методу експертного оцінювання щодо архітектурної складової підручника «Мистецтво» (авт. О. А. Комаровська та ін.).
Наголошується на важливому значенні мистецтва архітектури в естетичному вихованні школярів, яке здійснюється передусім на уроках мистецтва. Для цього потрібні відповідні науковометодичні матеріали, зокрема підручники. Проблеми їхньої якості становлять великий науковий і практичний інтерес.
Для вирішення цих проблем необхідний зворотній зв’язок із викладачами, які використовують підручники в своїй роботі. На думку автора, метод експертного оцінювання надає можливість ефективної апробації підручника. Згідно з метою дослідження, на основі аналізу наукових джерел, була визначена методика застосування експертного оцінювання мистецтва архітектури. Розроблено опитувальник для експертів, у якому відображено критерії естетичного виховання і ті завдання, які ставили перед собою автори підручника.
У статті описано хід проведення опитування, викладено його показники. В результаті виявлено, які особливості подання навчального матеріалу в підручнику отримали більшу підтримку експертів, які – меншу. Наводяться приклади тих коментарів експертів, які можна вважати методичним підґрунтям для вдосконалення написання подібних підручників у майбутньому. Звертається увага на певні суперечності, наприклад, між науковим стилем викладу матеріалу, надмірною кількістю інформації в деяких підручниках і можливістю їх сприймання школярами.
Результати дослідження підтвердили доцільність здійснення експертного оцінювання щодо навчально-методичної літератури. Отримані показники виявили позитивне ставлення вчителів і науковців до представлення мистецтва архітектури в зазначеному підручнику. Згідно з їхніми оцінками і побажаннями визначено шляхи вдосконалення і урізноманітнення методів естетичного виховання школярів.
The article is devoted to use the expert assessment method of the architectural component of the textbook “Art” (by O.A. Komarovska et al.).
It is emphasized on the importance of the art of architecture in the aesthetic education of schoolchildren, which is carried out primarily at art lessons. This requires appropriate scientific and methodological materials, including textbooks. Problems of their quality are of great scientific and practical interest.
To solve these problems, there is a need of teachers’ feedback who use textbooks in their work. The expert assessment method provides the opportunity for effective testing of the textbook. According to the purpose of the study, based on the analysis of scientific sources, the expert assessment method of the art of architecture was determined. The questionnaire for experts has been developed, which reflects the criteria of aesthetic education and the tasks set by the authors of the textbook.
The article describes the course of the survey, outlines its indicators. As a result, it was revealed which features of the presentation of educational material in the textbook received more support from experts, and vice versa. The examples of expert comments that can be considered as a methodological basis for improving the writing of similar textbooks in the future are given. The attention is drawn to certain contradictions, such as between the scientific style of presentation of the material, the excessive amount of information in some textbooks and the possibility of their perception by students.
The results of the study confirmed the feasibility of expert assessment of educational and methodological literature. The obtained indicators showed teachers and scholars’ positive attitude towards the presentation of the art of architecture in this textbook. According to their assessments and wishes, the ways of improvement and diversification of methods of aesthetic education of schoolchildren are determined.
 
Publisher Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735306/1/%D0%9D%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BE%20%D0%A1.%D0%90.%D0%90%D1%80%D1%85%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%B2%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%83%20%C2%AB%D0%9C%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%86%D1%82%D0%B2%D0%BE%C2%BB%20%28%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%20%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%BD%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%29.pdf
- Ничкало, Світлана Андріївна (orcid.org/0000-0001-6325-687X <http://orcid.org/0000-0001-6325-687X>) (2021) Architectural component in the textbook “Art” (the expert assessment method) Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2 (25). pp. 30-44. ISSN 2308-3778
10.32405/2308-3778-2021-25-2-30-44
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2308-3778-2021-25-2-30-44