Робоча програма педагогічної практики для студентів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735266/
http://novitukr.history.knu.ua/wp-content/uploads/2023/03/Педпрактика-4-курс-2022-1.pdf |
|
Title |
Робоча програма педагогічної практики для студентів
Working Program of Pedagogical Practice for Students |
|
Creator |
Черевичний, Геннадій Семенович
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study 93/94 History |
|
Description |
Педагогічна практика (далі – практика, ПП) є логічним продовженням прослуханих теоретичних курсів і обов’язковою складовою підготовки майбутніх учителів історії. Початок ПП відкриває настановча конференція, що спрямована на ознайомлення здобувачів освіти-практикантів із нормативно-правовою базою та документальним забезпеченням практики. Під час практики майбутні учителі історії безпосередньо знайомляться з діяльністю ЗЗСО та вчителя історії, відвідують уроки вчителів-предметників та інших здобувачів освіти-практикантів очно та/або дистанційно. Важливим аспектом ПП є самостійна робота, підготовка і проведення уроків з історії здобувачем освіти-практикантом очно та/або дистанційно. Під час ПП, яка триває впродовж 6 тижнів, практикант має опанувати сучасні nпринципи, підходи, методи, технології, засоби навчання історії, навчитися вирішувати проблемні ситуації, пов’язані з організацією та забезпеченням навчання історії. ПП спрямовує майбутніх учителів історії на адаптивне і адекватне сприйняття викликів освітнього середовища в сучасних умовах. Pedagogical practice (hereinafter - practice, PP) is a logical continuation of theoretical courses and a mandatory component of the training of future history teachers. The beginning of the PP is opened by an orientation conference aimed at familiarizing trainees with the regulatory and legal framework and documentary support for practice. During practice, future history teachers get to know directly the activities of institution of general secondary education and the history teacher, attend the lessons of subject teachers and other trainees in person and/or remotely. An important aspect of PE is independent work, preparation and conducting of history lessons by an intern in person and/or remotely. During the PE, which lasts for 6 weeks, the intern must master modern principles, approaches, methods, technologies, means of teaching history, learn to solve problem situations related to the organization and provision of history teaching. PP directs future history teachers to adaptive and adequate perception of the challenges of the educational environment in modern conditions. |
|
Publisher |
КНУ ім. Тараса Шевченка
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735266/1/%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0-4-%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81-2022-1.pdf
- Черевичний, Геннадій Семенович (orcid.org/0000-0001-9094-8732 <http://orcid.org/0000-0001-9094-8732>) (2022) Working Program of Pedagogical Practice for Students [Teaching Resource] |
|