Record Details

Шляхи формування природничо-наукової компетентності у здобувачів освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735250/
https://sci-conf.com.ua/v-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-innovations-and-prospects-in-modern-science-8-10-05-2023-stokgolm-shvetsiya-arhiv/
 
Title Шляхи формування природничо-наукової компетентності у здобувачів освіти
Ways of forming natural and scientific competence in education getting
 
Creator Крамаренко, І.С.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
54 Chemistry.
 
Description У тезах представлено аналіз компетентнісного формування природничо-наукової компетентності здобувачів освіти як важливого теоретико-методологічне підґрунтя впровадження концепції нової української школи. Розглянуто виокремлення поняття «компетентність» та «компетенція» у працях провідних вчених. Запропоновано головні особливості компетентностей як сукупності актуалізованих якостей і властивостей та інтелектуальну, особистісно обумовлену соціально-професійну характеристику, що ґрунтується на засвоєних знаннях, уміннях, навичках, набутому практичному досвіді, ціннісних орієнтаціях, моральносвітоглядних уявленнях, спроможності самостійно організовувати і здійснювати науково-дослідну діяльність, готовності самостійно розв’язувати професійні завдання, здатності до творчого мислення, саморозвитку, самовдосконалення. З’ясовано суть предметної природничо-наукової компетентності здобувача освіти.
The theses present an analysis of the competence formation of natural and scientific competence of education seekers as an important theoretical and methodological basis for the implementation of the concept of the new ukrainian school. The separation of the concepts of "competence" and "competence" in the works of leading scientists is considered. The main features of competences are proposed as a set of actualized qualities and properties and an intellectual, personally determined socio-professional characteristic based on acquired knowledge, abilities, skills, acquired practical experience, value orientations, moral worldviews, the ability to independently organize and carry out research activities, willingness to independently solve professional tasks, ability to creative thinking, self-development, self-improvement. The essence of subject natural and scientific competence of the student of education has been clarified.
 
Publisher SSPG Publish
 
Date 2023
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735250/1/INNOVATIONS-AND-PROSPECTS-IN-MODERN-SCIENCE-8-10.05.23-232-235.pdf
- Крамаренко, І.С. (orcid.org/0000-0002-4692-2778 <http://orcid.org/0000-0002-4692-2778>) (2023) Ways of forming natural and scientific competence in education getting In: Innovations and prospects in modern science. Proceedings of the 5th International scientific and practical conference SSPG Publish, c. Stockholm, Sweden, pp. 232-235. ISBN 978-91-87224-02-7