Record Details

Проблеми та перспективи гібридного освітнього процесу у закладах освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735218/
http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/4541
10.52058/2786-6165-2023-4(10)-469-478
 
Title Проблеми та перспективи гібридного освітнього процесу у закладах освіти
Problems and prospects of the hybrid educational process in educational institutions
 
Creator Захарін, С.В.
 
Subject 004.738 Network interconnection. Internetworking
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглянуті стан, проблеми та перспективи гібридного освітнього процесу у закладах освіти в умовах воєнного стану в Україні. Реалізація змішаного навчання викликала потребу розроблення і впровадження дистанційних освітніх технологій. Онлайн освіта може бути такою ж ефективною, як і традиційна форма. Це вимагає грамотного застосування дистанційних технологій із відповідними методичними підходами, що забезпечують інтерактивну взаємодію здобувачів освіти та педагогів. Досліджено проблеми та перспективи гібридного освітнього процесу, а також труднощі, з якими зіткнулися заклади освіти в процесі організації навчання під час воєнного стану.
Встановлено, що від початку повномасштабного вторгнення росії українська освіта зазнала багатьох трансформацій. Здобувачі освіти навчаються в перервах між повітряними тривогами та стресують у бомбосховищах. Частина учасників освітнього процесу, які опинилися в епіцентрі бойових дій, зазнали значних психічних і фізичних травм.
Умови життя здобувачів освіти на сході та півдні України, де ведуться бойові дії, стають дедалі нестерпнішими. Українські здобувачі, рятуючись від війни, водночас наражаються на великий ризик розлучитися з родинами, втратити батьків, зазнати насилля, жорстокого поводження, сексуальної експлуатації, потрапити в тенета торгівців людьми. А виїхавши за кордон вони поєднують навчання в іноземних та
українських школах.
Зазначено, що організація освітнього процесу в сучасних умовах і за сучасних цивілізаційних викликів невпинно прямує в бік гібридного або змішаного навчання з використанням елементів дистанційного навчання. Впровадження в систему освіти різноманітних інформативно-комунікативних технологій є одним із шляхів оптимізації освітнього процесу, який приносить багато переваг та є значним кроком до спрощення організації освітнього процесу у закладах освіти і підвищенням ефективності самостійної роботи здобувачів освіти, а також об’єктивної оцінки набутих компетентностей.
Доведено, що першочерговим завданням стратегії розвитку є формування сучасного та інноваційного освітнього простору, який дозволить кожному отримувати «освіту протягом усього життя». Розумні технології відіграють особливу роль у цьому відношенні, гарантуючи, що ця можливість реалізується за допомогою гібридного та змішаного навчання.
The article examines the state and problems of the hybrid educational process in educational institutions under martial law in Ukraine. The implementation of blended learning caused the need for the development and implementation of distance educational technologies. Online education can be just as effective as traditional forms of education. This requires the competent use of remote technologies with appropriate methodological approaches that ensure interactive interaction between education seekers and teachers. The risks and prospects of the hybrid educational process, as well as the difficulties faced by educational institutions in the process of organizing training under martial law, were studied.
It has been established that since the beginning of the full-scale invasion of Russia, Ukrainian education has undergone many transformations. Educators study in between air raids and stress in bomb shelters. Some of the participants in the educational process, who found themselves in the epicenter of hostilities, suffered significant mental and physical injuries. The living conditions of students in the east and south of Ukraine, where hostilities are taking place, are becoming more and more unbearable. Ukrainian hunter-gatherers, fleeing war, at the same time run the great risk of being separated from their families, losing their parents, being subjected to violence, ill-treatment, sexual exploitation, and falling into the trap of human traffickers. And when they go abroad, they combine studies in foreign and Ukrainian schools.
It is noted that the organization of the educational process in modern conditions and under modern civilizational challenges is constantly moving towards hybrid or mixed learning using elements of distance learning. The introduction of various informative and communicative technologies into the education system is one of the ways to optimize the educational process, which brings many advantages and is a significant step towards simplifying the organization of the educational process in educational institutions and increasing the efficiency of the independent work of education seekers, as well as the objective assessment of acquired competencies.
It has been proven that the primary task of the development strategy is the formation of a modern and innovative educational space that will allow everyone to receive «lifelong education». Smart technologies play a special role in this regard, ensuring that this opportunity is realized through hybrid and blended learning.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735218/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%97%D0%B0%D1%85%D0%B0%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B0%20%D0%A1.%D0%92._4%2810%29%20%D0%92%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA-469-478.pdf
- Захарін, С.В. (orcid.org/0000-0002-1263-8170 <http://orcid.org/0000-0002-1263-8170>) (2023) Problems and prospects of the hybrid educational process in educational institutions «Вісник науки та освіти» (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»), 4 (10). pp. 469-478. ISSN 2786-6165
10.52058/2786-6165-2023-4(10)-469-478
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-6165-2023-4(10)-469-478