Record Details

Психологічні ресурси навчальної книги в організації освітнього процесу під час війни

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735203/
 
Title Психологічні ресурси навчальної книги в організації освітнього процесу під час війни
Psychological resources of the textbook in the organization of the educational process during the war
Psychologische Ressourcen des Lehrbuchs bei der Organisation des Bildungsprozesses während des Krieges
Psychologiczne zasoby podręcznika w organizacji procesu wychowawczego w czasie wojny
Психологически средства на учебника в организацията на учебния процес по време на войната
 
Creator Дзюбко, Л.В.
Шатирко, Л.О.
Бучма, Вікторія Володимирівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description В публікації розглядається питання безперервної освіти в ситуації невизначеності (війни в країні). Зазначено, що така ситуація вимагає комплексного підходу, зокрема зумовлює необхідність адаптації навчальної книги до освітніх потреб здобувачів освіти. Навчальна книга розглядається як конструктивний ресурс подолання невизначеності у сучасному освітньому просторі. Зазначено психологічні ресурси навчальної книги, які можуть бути використані для організації освітнього процесу під час війни, а саме у формуванні психологічної стійкості, для створення позитивного настрою та надії, для підтримки психологічного здоров'я учнів. Представлено різні аспекти внеску навчальної книги у підтримку всіх суб'єктів освітнього простору. Засобами начальної книги (підручника) можна вирішувати з такі завдання, як формування в учнів емоційного та соціального інтелекту, стресостійкості, емоційно-вольової сфери, психологічної культури і грамотності, визначення громадянської позиції.
The publication examines the issue of continuous education in a situation of uncertainty (war in the country). It is noted that such a situation requires a complex approach, in particular, it necessitates the adaptation of the textbook to the educational needs of the students. The textbook is considered as a constructive resource for overcoming uncertainty in the modern educational space. The psychological resources of the textbook, which can be used to organize the educational process during the war, namely in the formation of psychological stability, to create a positive mood and hope, to support the psychological health of students, are indicated. Various aspects of the textbook's contribution to the support of all subjects of the educational space are presented. With the help of the introductory book (textbook), it is possible to solve such tasks as the formation of students' emotional and social intelligence, stress resistance, emotional and volitional sphere, psychological culture and literacy, and the determination of civic position.
Die Publikation untersucht die Frage der kontinuierlichen Bildung in einer Situation der Unsicherheit (Krieg im Land). Es wird darauf hingewiesen, dass eine solche Situation einen komplexen Ansatz erfordert, insbesondere die Anpassung des Lehrbuchs an die Bildungsbedürfnisse der Schüler. Das Lehrbuch gilt als konstruktive Ressource zur Überwindung von Unsicherheit im modernen Bildungsraum. Es werden die psychologischen Ressourcen des Lehrbuchs aufgezeigt, die zur Gestaltung des Bildungsprozesses während des Krieges genutzt werden können, nämlich zur Bildung psychischer Stabilität, zur Schaffung einer positiven Stimmung und Hoffnung, zur Unterstützung der psychischen Gesundheit der Schüler. Es werden verschiedene Aspekte des Beitrags des Lehrbuchs zur Unterstützung aller Fächer des Bildungsraums vorgestellt. Mit Hilfe des Einführungsbuchs (Lehrbuchs) ist es möglich, Aufgaben wie die Bildung der emotionalen und sozialen Intelligenz der Schüler, die Stressresistenz, die emotionale und willentliche Sphäre, die psychologische Kultur und Alphabetisierung sowie die Bestimmung der bürgerlichen Position zu lösen.
Publikacja podejmuje problematykę kształcenia ustawicznego w sytuacji niepewności (wojna w kraju). Zaznacza się, że taka sytuacja wymaga kompleksowego podejścia, aw szczególności dostosowania podręcznika do potrzeb edukacyjnych uczniów. Podręcznik jest uważany za konstruktywne źródło przezwyciężania niepewności we współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Wskazano na psychologiczne zasoby podręcznika, które mogą być wykorzystane do organizacji procesu wychowawczego w czasie wojny, a mianowicie do kształtowania stabilności psychicznej, tworzenia pozytywnego nastroju i nadziei, wspomagania zdrowia psychicznego uczniów. Przedstawiono różne aspekty wkładu podręcznika we wspieranie wszystkich przedmiotów przestrzeni edukacyjnej. Za pomocą książki wprowadzającej (podręcznika) można rozwiązywać takie zadania, jak kształtowanie inteligencji emocjonalnej i społecznej uczniów, odporności na stres, sfery emocjonalnej i wolicjonalnej, kultury i piśmienności psychologicznej oraz określanie pozycji obywatelskiej.
Изданието разглежда въпроса за непрекъснатото обучение в ситуация на несигурност (война в страната). Отбелязва се, че подобна ситуация изисква комплексен подход, по-специално налага адаптирането на учебника към образователните потребности на учениците. Учебникът се разглежда като градивен ресурс за преодоляване на несигурността в съвременното образователно пространство. Посочени са психологическите ресурси на учебника, които могат да се използват за организиране на учебния процес по време на война, а именно при формиране на психологическа устойчивост, за създаване на положително настроение и надежда, за подпомагане на психологическото здраве на учениците. Представени са различни аспекти от приноса на учебника за подпомагане на всички предмети от образователното пространство. С помощта на уводната книга (учебник) е възможно да се решат такива задачи като формиране на емоционална и социална интелигентност на учениците, устойчивост на стрес, емоционална и волева сфера, психологическа култура и грамотност, определяне на гражданска позиция.
 
Publisher Інститут профілактики і психотерапії в Любліні Асоціація Натанаелум
 
Date 2023
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735203/1/Conference%20proceedings%202023-Lublin-3-104-108.pdf
- Дзюбко, Л.В. (orcid.org/0000-0002-1972-3482 <http://orcid.org/0000-0002-1972-3482>), Шатирко, Л.О. (orcid.org/0000-0002-1953-0656 <http://orcid.org/0000-0002-1953-0656>) and Бучма, Вікторія Володимирівна (orcid.org/0000-0001-6163-0223 <http://orcid.org/0000-0001-6163-0223>) (2023) Psychological resources of the textbook in the organization of the educational process during the war In: Україна: рік незламності. Ефективні практики психологічної допомоги в умовах війни (4 березня 2023 р.) Інститут профілактики і психотерапії в Любліні Асоціація Натанаелум, c. Lublin, Poland - c. Kyiv, Ukraine, pp. 104-108.