Record Details

Оцінювання якості електронних навчальних курсів для закладів вищої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735113/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5032
10.33407/itlt.v93i1.5032
 
Title Оцінювання якості електронних навчальних курсів для закладів вищої освіти
Evaluation of the quality of electronic educational courses for higher education institutions
 
Creator Мельник, Оксана Миколаївна
Литвинова, С.Г.
Заєць, С.В.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.7 Computer communication. Computer networks
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Перехід на дистанційну та змішану форми навчання в більшості закладів вищої освіти в період пандемії COVID-19, а потім дії воєнного стану в Україні спонукав викладачів до створення власних електронних освітніх ресурсів та електронних навчальних курсів, за допомогою яких передається зміст навчальної дисципліни. У статті висвітлені підходи до оцінювання якості електронних навчальних курсів. Виокремлено основні структурні компоненти електронного навчального курсу для закладів вищої освіти: техніко-технологічний, нормативно-організаційний, методичний, змістовий, результативно-оцінювальний, які можна вважати факторами або чинниками, що впливають на його якість. Визначено, що техніко-технологічний фактор характеризується можливістю та зручністю встановлення електронного навчального курсу на ПК і мобільні пристрої, сумісністю електронного навчального курсу з різними OC, наявністю та якістю інструкції щодо встановлення/запуску електронного навчального курсу, наявністю опису технічних характеристик електронного навчального курсу і контактів його розробника(ів); критеріями нормативно-організаційного фактора є нормативні акти, що стосуються навчального курсу, рецензії на електронного навчального курсу, анкети для здобувачів вищої освіти та викладача щодо визначення якості електронного навчального курсу; ознаки методичного блоку – інструкції для користувачів електронного навчального курсу, методичні матеріали для здобувачів вищої освіти щодо виконання основних видів завдань, методичні рекомендації для викладача електронного навчального курсу, зворотний зв'язок; змістовий фактор характеризується текстами лекцій, презентаціями до кожної теми, мультимедійними матеріалами, термінологічним словником, завданнями (практичними, інтерактивними, для самостійної роботи, творчими, дослідницькими), проєктними роботами, довідниковими матеріалами, списком основних і додаткових джерел, додатковими навчальними матеріалами, глосарієм.
Запропоновано базову факторно-критеріальну модель оцінювання якості електронного навчального курсу для закладів вищої освіти, що дозволяє здійснити об’єктивне кількісне оцінювання якості електронного навчального курсу та виявити можливі недоліки з метою їх вчасного усунення, яку можна використати під час розроблення та оцінювання електронних навчальних курсів для закладів вищої освіти з різних навчальних дисциплін.
The transition to distance and blended forms of education in most higher education institutions during the period of the COVID-19 pandemic, and then the actions of martial law in Ukraine prompted teachers to create their own electronic educational resources and electronic training courses, with the help of which the content of the academic discipline is transmitted. The article describes approaches to the evaluation of the quality of electronic educational courses. The main structural components of an electronic educational course for higher education institutions are distinguished: technical and technological, normative and organizational, methodical, substantive, result and evaluative, which can be considered factors affecting its quality. It was determined that the technical and technological factor is characterized by the possibility and convenience of installing electronic educational course on PCs and mobile devices, compatibility of electronic educational course with various operating systems availability and quality of instructions for installing/starting electronic educational course, availability of a description of technical characteristics of electronic educational course and contacts of its developer(s); the criteria of the regulatory and organizational factor are normative acts related to the educational course, reviews of the electronic educational course, questionnaires for applicants of higher education and teachers regarding the determination of the quality of the electronic educational course; features of the methodological block are instructions for the electronic educational course users, methodological materials for students of higher education on the performance of the main types of tasks, methodological recommendations for the electronic educational course teacher, feedback; the content factor is characterized by lecture texts, presentations for each topic, multimedia materials, a terminological dictionary, tasks (practical, interactive, for independent work, creative, research), project works, reference materials, a list of main and additional sources, additional educational materials, a glossary.
A basic factor-criterion model for evaluating the quality of an electronic educational course for higher education institutions is proposed, which makes it possible to carry out an objective quantitative assessment of the quality of an electronic educational course and to identify possible shortcomings in order to eliminate them in time, which can be used during the development and evaluation of electronic educational courses for higher education institutions in various academic disciplines.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735113/1/Lyt-%D0%9E%D1%86%D1%96%D0%BD%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Мельник, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0002-2193-2072 <http://orcid.org/0000-0002-2193-2072>), Литвинова, С.Г. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>) and Заєць, С.В. (orcid.org/0000-0002-6133-1087 <http://orcid.org/0000-0002-6133-1087>) (2023) Evaluation of the quality of electronic educational courses for higher education institutions Інформаційні технології і засоби навчання, 1 (93). pp. 117-134. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v93i1.5032
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v93i1.5032