Record Details

Освітній менеджмент у багатопрофільних закладах позашкільної освіти у світлі теорії соціальних систем

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735102/
https://sci-conf.com.ua/xi-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-world-science-problems-prospects-and-innovations-14-16-iyulya-2021-goda-toronto-kanada-arhiv/
 
Title Освітній менеджмент у багатопрофільних закладах позашкільної освіти у світлі теорії соціальних систем
Educational management in multidisciplinary institutions of extracurricular education in the light of the theory of social systems
 
Creator Мосякова, І.Ю.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.07 Management aspects of educational institutions
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У роботі презентовано питання зведення освітнього менеджменту багатопрофільних закладах позашкільної освіти на ґрунті теорії соціальних систем. Автор висвітлює поняття «соціальна система», «соціальний капітал», що надаються у наукових джерелах, представляє погляди зарубіжних і українських вчених на розвиток процесів управління позашкільною освітою. Автор наводить дані соціологічних досліджень, що спрямовані на вимірювання індивідуального і суспільного благополуччя, доводить взаємозв’язок якісних освітніх послуг позашкільної освіти із добробутом і благополуччям вихованців. Чинне місце у статті відведено принципу запровадження позитивізму в позашкільній освіті, висвітлено роль педагогів багатопрофільних закладів позашкільної освіти, які власним прикладом має виховувати українську молодь.
The paper presents the issue of educational management in multidisciplinary institutions of extracurricular education based on the theory of social systems. The author highlights the concepts of "social system", "social capital" provided in scientific sources, presents the views of foreign and Ukrainian scientists on the development of processes of managing extracurricular education. The author provides data from sociological studies aimed at measuring individual and social well-being, proves the relationship between high-quality educational services of extracurricular education and the well-being and well-being of pupils. An important place in the article is given to the principle of introducing positivism in out-of-school education, the role of teachers of multidisciplinary out-of-school education institutions, who should educate Ukrainian youth by their own example, is highlighted.
 
Publisher Perfect Publishing
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735102/1/%E2%84%96_30.pdf
- Мосякова, І.Ю. (orcid.org/0000-0002-8932-3759 <http://orcid.org/0000-0002-8932-3759>) (2021) Educational management in multidisciplinary institutions of extracurricular education in the light of the theory of social systems In: World science: problems, prospects and innovations. Proceedings of the 11th International scientific and practical conference Perfect Publishing, с. Toronto, Canada, pp. 287-296. ISBN 978-1-4879-3793-5