Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2023 (Пошук рішень в період війни)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/735075/
10.33407/lib.NAES.735075 |
|
Title |
Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2023 (Пошук рішень в період війни)
Digital competence of the modern teacher of the new Ukrainian school: 2023 (the search for solutions during the war) |
|
Creator |
Інститут цифровізації освіти, НАПН України
|
|
Subject |
004 Computer science and technology. Computing. Data processing
37 Education |
|
Description |
Збірник містить матеріали доповідей щорічного всеукраїнського науково-практичного семінару «Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2023 (пошук рішень в період війни). Окреслені питання подолання викликів в освітньому процесі, спричинених широкомасштабною агресією РФ в Україні. Подано досвід та кращі практики створення безпечного цифрового освітнього середовища у закладах загальної середньої освіти. Висвітлено практичні кроки у напрямі цифровізації освіти та розвитку цифрової компетентності вчителя. Описані теоретичні підходи та практичні напрацювання щодо використання ІКТ у професійній освіті та у підвищенні кваліфікації вчителів. Для розробників освітньої політики, вчителів, науковців, управлінців, викладачів, докторантів, аспірантів, студентів, широкої педагогічної громадськості. Матеріали публікуються в авторській редакції. За достовірність поданих відомостей несуть відповідальність автори. The collection contains materials from the reports of the annual all-Ukrainian scientific and practical seminar "Digital competence of the modern teacher of the new Ukrainian school: 2023 (the search for solutions during the war). The issues of overcoming the challenges in the educational process caused by the large-scale aggression of the Russian Federation in Ukraine are outlined. The experience and best practices of creating a safe digital educational environment in institutions of general secondary education are presented. Practical steps in the direction of digitalization of education and development of digital competence of the teacher are highlighted. Theoretical approaches and practical developments regarding the use of ICT in professional education and teacher training are described. For developers of educational policy, teachers, scientists, managers, teachers, doctoral students, graduate students, students, the general pedagogical public. Materials are published in the author's editorial office. The authors are responsible for the accuracy of the information provided. |
|
Publisher |
ІЦО НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/735075/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%A6%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%202023%28%D0%9E%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%A0%D0%A3%D0%9A-1%29.pdf
Інститут цифровізації освіти, НАПН України (2023) Digital competence of the modern teacher of the new Ukrainian school: 2023 (the search for solutions during the war) ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-8330-01-9 10.33407/lib.NAES.735075 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.33407/lib.NAES.735075
|
|