Record Details

Модель використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735045/
https://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/446
 
Title Модель використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень
A model of using information and digital technologies to evaluate the effectiveness of pedagogical research
 
Creator Спірін, О.М.
Вакалюк, Тетяна Анатоліївна
Олексюк, Василь Петрович
Іванова, С.М.
Мінтій, І.С.
Кільченко, А.В.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У статті уточнено поняття «оцінювання результативності педагогічних досліджень з використанням інформаційно-цифрових технологій». Розроблено модель використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень, що містить чотири блоки: цільовий, змістовий, організаційно-діяльнісний та оцінювально-результативний. Схарактеризовано виокремлені складники. Зокрема, у цільовому блоці визначено мету моделі – розробити зміст і технології використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень; цільову групу та нормативно-правові документи, на яких базується розроблена модель. У змістовому блоці виокремлено такі цифрові засоби та платформи: наукометричні бази, електронні науково-освітні бібліотеки, альтметричні засоби та ін. У організаційно-діяльнісному блоці в якості орієнтовної тематики семінарів/вебінарів запропоновано: оцінювання результативності педагогічних досліджень з використанням статистичних модулів наукових електронних бібліотек, хмарних сервісів Google, міжнародних і вітчизняних наукометричних баз даних, наукових соціальних мереж, альтметричних і бібліометричних систем, створення е-портфоліо. У оцінювально-результативному блоці розглянуто проєктно-конкурсний, науково-публікаційний, наукометричний, альтметричний, експертний і представничо-науковий критерії оцінювання результативності педагогічних досліджень наукових і науково-педагогічних працівників, наукових установ і ЗВО. Вагу кожного із критеріїв можна скоригувати, ввівши коефіцієнти значущості. Результатом розробленої моделі є розвиток компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень.
The paper clarifies the definition of "evaluation of the effectiveness of pedagogical research using information and digital technologies". A model of using information and digital technologies to evaluate the effectiveness of pedagogical research has been developed, which contains four blocks: purpose, content, organizational and activity, and evaluation and result. The selected components are characterized. In particular, the purpose of the model is to develop the content and technologies for using information and digital technologies to evaluate the effectiveness of pedagogical research; the purpose group, and regulatory documents on which the developed model is based. The following digital tools and platforms are highlighted in the content block: scientometric databases, electronic scientific and educational libraries, altmetric tools, etc. In the organizational and activity block, the following topics are proposed as possible topics for seminars/webinars: evaluating the effectiveness of pedagogical research using statistical modules of scientific digital libraries, Google cloud services, international and domestic scientometric databases, scientific social networks, altmetric and bibliometric systems, and creating an e-portfolio. The evaluation and result block considers project-competition, scientific-publication, scientometric, altmetric, expert and representative scientific criteria and indicators for evaluating the effectiveness of pedagogical research of scholars, research and teaching staff, research institutions, and HEIs. The weight of each criterion can be adjusted by introducing coefficients of significance. The result of the developed model is the improvement of the competence of researchers and academic staff using information and digital technologies to evaluate the effectiveness of pedagogical research.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735045/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9C%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8C_%D0%A1%D0%BF%D1%96%D1%80%D1%96%D0%BD%20%D1%82%D0%B0%20%D1%96%D0%BD._2023.pdf
- Спірін, О.М. (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>), Вакалюк, Тетяна Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>), Олексюк, Василь Петрович (orcid.org/0000-0003-2206-8447 <http://orcid.org/0000-0003-2206-8447>), Іванова, С.М. (orcid.org/0000-0002-3613-9202 <http://orcid.org/0000-0002-3613-9202>), Мінтій, І.С. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) and Кільченко, А.В. (orcid.org/0000-0003-2699-1722 <http://orcid.org/0000-0003-2699-1722>) (2023) A model of using information and digital technologies to evaluate the effectiveness of pedagogical research Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету (14). pp. 50-62.