Record Details

Didactic fairy tale designing as a key to proactive training of Physics and Mathematics at primary schools

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/735044/
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2288/1/012034
10.1088/1742-6596/2288/1/012034
 
Title Didactic fairy tale designing as a key to proactive training of Physics and Mathematics at primary schools
Дидактичне казкове конструювання як ключ до проактивного фізико-математичного навчання в початковій школі
 
Creator Kucheriavyi, O. H.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
51 Mathematics
53 Physics
 
Description Relevance of the selected research topic is due to its development results aiming to resolve contradictions between society’s needs for personality-oriented training of Physics and Mathematics basics at comprehensive secondary school and the inadequate basic (necessary and sufficient) conditions to provide this in primary grades. Teachers also lack for a systematic and scientifically substantiated practice of immersing their students into the didactic fairytale environment. The research primarily aims to reveal the author’s conceptual vision of the essence and principles of didactic fairy tale designing in order to convert it into a basic tool of Physics and Mathematics training to 1st – 4th grade pupils.
Актуальність обраної теми дослідження зумовлена метою її розробки вирішити суперечності між потребами суспільства в особистісно-орієнтованому навчанні фізики та основ математики в загальноосвітній школі та невідповідні базові (необхідні і достатні) умови для забезпечення цього в початкових класах. Вчителям також не вистачає системності та науково обґрунтованої практики занурення своїх учнів у дидактичне казкове навколишнє середовище. Дослідження передусім спрямоване на розкриття авторського концептуального бачення сутності та принципів проектування дидактичної казки з метою перетворення її на основний інструмент фізики та математики для учнів 1-4 класів.
 
Publisher IOP Publishing
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/735044/1/Kucheriavyi_2022_J._Phys.__Conf._Ser._2288_012034.pdf
- Kucheriavyi, O. H. (orcid.org/0000-0001-5469-0949 <http://orcid.org/0000-0001-5469-0949>) (2022) Didactic fairy tale designing as a key to proactive training of Physics and Mathematics at primary schools Journal of Physics: Conference Series. XIV International Conference on Mathematics, Science and Technology Education 18/05/2022 - 20/05/2022 Kryvyi Rih, Ukraine (2288). ISSN 1742-6596
10.1088/1742-6596/2288/1/012034
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.1088/1742-6596/2288/1/012034