INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN PSYCHODIAGNOSTICS: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES OF USING
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN PSYCHODIAGNOSTICS: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES OF USING
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПСИХОДІАГНОСТИЧНІЙ РОБОТІ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ |
|
Creator |
Malynoshevska, Alona V.
Melnyk, Maryna Yu. |
|
Subject |
psychodiagnostics
information and communication technologies Internet diagnostics психодіагностика інформаційно-комунікаційні технології Інтернет-діагностика |
|
Description |
Conditions and current trends in the development of psychodiagnostic work, as well as challenges and opportunities for the use of information and communication technologies are considered. It is noted that psychological diagnostics now is not only aimed at determining the presence or study of the severity of the psychological construct by recording the reactions of the subject to a set of standardized elements, but also contains a number of other procedures that analyze behavioral data collected through ICT and can be used to assess individual differences or predictions of future behavior. Methods of computer psychodiagnostics (conversion of paper-pencil tests into electronic format; computer adaptive testing) are highlighted. Examples of the use of computer psychological diagnostics and Internet diagnostics (Web diagnostics) in psychological and pedagogical science and practice are presented. Differences between different forms of administration of the psychodiagnostic process (Internet diagnostics and traditional questionnaires (paper - pencil)) are described. The advantages and disadvantages of Internet testing in comparison with classical psychological diagnostics are highlighted. It is noted that the shortcomings and caveats that characterize traditional psychodiagnostic research are also true for electronic. However, the use of conventional security measures makes Web research as secure as traditional, giving users much more opportunities. Emphasis on ethical and psychometric risks of using Internet diagnostics is placed (problems in establishing "professional" relationships; lack of clear ways to form and interpret diagnostic results; use of methods, diagnostic results by unqualified persons; possibility of using diagnostic methods developed in violation of scientific procedures; full or partial lack of information on methodologies, limited ability to take into account contextual information, the use of outdated standards, limited ability to feedback, difficulties in ensuring the confidentiality of test results). The requirements for the use of information and communication technologies in psychodiagnostic work are generalized. За результатами теоретичного аналізу вітчизняної та зарубіжної наукової літератури виявлено сучасні тенденції розвитку психодіагностичної роботи, виклики та можливості використання інформаційно-комунікаційних технологій у психодіагностичних дослідженнях та практиці. Зауважено, що психологічна діагностика нині не лише спрямована на визначення наявності або дослідження рівня вираженості психологічного конструкту шляхом реєстрації реакцій досліджуваного на набір стандартизованих елементів, а й містить ряд інших процедур, які аналізують поведінкові дані особистості, зібрані за допомогою ІКТ, та можуть використовуватись для оцінки індивідуальних відмінностей або прогнозування майбутньої поведінки. Висвітлено способи реалізації комп’ютерної психодіагностики (конвертація тестів папір-олівець в електронний формат; комп’ютерне адаптивне тестування). Представлено приклади використання комп’ютерної психологічної діагностики та Інтернет-діагностики (Webдіагностики) у вітчизняній та зарубіжній психолого-педагогічній науці та практиці. Описано відмінності між різними формами адміністрування психодіагностичного процесу (Інтернет-діагностики та традиційних опитувальників (папір – олівець)). Висвітлено переваги та недоліки Інтернет-тестування у порівнянні з класичною психологічною діагностикою. Зауважено, що недоліки та застереження, які характерні для традиційного психодіагностичного дослідження, також є справедливими для електронного. Утім упровадження обґрунтованих дослідженнями заходів безпеки робить Webдослідження таким же безпечним, як і традиційне, надаючи користувачам значно більше можливостей. Наголошено на етичних та психометричних ризиках використання Інтернет-діагностики (проблеми в налагодженні «професійних» стосунків; відсутність зрозумілих способів формування та інтерпретації результатів діагностики; використання методик, результатів діагностики некваліфікованими особами; можливість використання діагностичних методик, які були розроблені з порушенням наукових процедур; повна або часткова відсутність інформації про методики; обмежена здатність враховувати контекстну інформацію; використання застарілих нормативів, застарілих формулювань у стимульному матеріалі; обмежена здатність зворотного зв’язку; труднощі в забезпеченні конфіденційності результатів тестування). Узагальнено вимоги до використання інформаційно-комунікаційних технологій у психодіагностичній роботі. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2023-04-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензируемая статья рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5130
10.33407/itlt.v94i2.5130 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 94 No. 2 (2023); 164-177
Информационные технологии и средства обучения; Том 94 № 2 (2023); 164-177 Інформаційні технології і засоби навчання; Том 94 № 2 (2023); 164-177 Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 94 ##issue.no## 2 (2023); 164-177 2076-8184 10.33407/itlt.v94i2 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5130/2121
|
|
Rights |
Copyright (c) 2023 Альона Василівна Малиношевська, Марина Юріївна Мельник
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|