Перспективність застосування змішаного навчання у системі військової освіти в умовах війни
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/734833/
|
|
Title |
Перспективність застосування змішаного навчання у системі військової освіти в умовах війни
Prospects for the use of blended learning in the system of military education in war conditions |
|
Creator |
Козубцов, І.М.
Ступеньков, С.О. Скидан, Р.О. Манзя, Є.В. |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Система військової освіти України з 24 лютого 2022 р., як і вся країна, функціонує в екстремальних умовах. Система військової освіти зазначила чисельних пошкоджень та руйнування інфраструктури, приміщень, втрата ними освітнього й дослідницького обладнання. Через непередбачуваність тривалих повітряних тривоги відбувається зрив планового освітнього процесу. В результаті виникала проблема, яким чином забезпечити безперервність освітнього процесу в зазначених умовах. У доповіді обґрунтовується перспективність застосування змішаного навчання у системі військової освіти в умовах війни. Запропоноване рішення націлене на створення безпечних умов для перебування в закладах освіти всіх учасників освітнього процесу.
Since February 24, 2022, the military education system of Ukraine, like the whole country, has been operating in extreme conditions. The military education system noted numerous damages and destruction of infrastructure, premises, and the loss of educational and research equipment. Due to the unpredictability of long-term air alarms, the planned educational process is disrupted. As a result, there was a problem of how to ensure the continuity of the educational process in these conditions. The report substantiates the prospects of using blended learning in the military education system in war conditions. The proposed solution is aimed at creating safe conditions for all participants in the educational process to stay in educational institutions. |
|
Publisher |
Київський національний університет будівництва і архітектури
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/734833/1/%D0%9A%D0%BE%D0%B7%D1%83%D0%B1%D1%86%D0%BE%D0%B2%20%D0%86.%2C%20%D0%A1%D1%82%D1%83%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B2%20%D0%A1.%2C%20%D0%A1%D0%BA%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%20%D0%A0.%2C%20%D0%9C%D0%B0%D0%BD%D0%B7%D1%8F%20%D0%84..pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>), Ступеньков, С.О. (orcid.org/0000-0002-6420-6732 <http://orcid.org/0000-0002-6420-6732>), Скидан, Р.О. (orcid.org/0000-0003-4907-1662 <http://orcid.org/0000-0003-4907-1662>) and Манзя, Є.В. (orcid.org/0000-0002-5350-1162 <http://orcid.org/0000-0002-5350-1162>) (2023) Prospects for the use of blended learning in the system of military education in war conditions In: The II International Scientific and Practical Conference "Education, Law and Public Administration – New Development Trends" «ELPA–NDT» Київський національний університет будівництва і архітектури, м. Київ, Україна, pp. 65-69. |
|