Record Details

Особливості використання комп’ютерних моделювань у шкільному курсі фізики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/717235/
https://lib.iitta.gov.ua/716701/
10.33407/lib.NAES.717235
 
Title Особливості використання комп’ютерних моделювань у шкільному курсі фізики
Features of the use of computer simulations in the school physics course
 
Creator Соколюк, О.М.
Дементієвська, Н.П.
Пінчук, О.П.
Слободяник, О.В.
 
Subject 004.94 Simulation
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description Статтю присвячено проблемі підвищення методологічного рівня викладання предметів природничо-математичного циклу, зокрема фізики, в закладах загальної середньої освіти. Зазначено, що формування основних компетентностей у природничих науках і технологіях можливе шляхом активного використання у навчально-виховному процесі комп’ютерно орієнтованих технічних засобів. Робота з комп’ютерними моделями на уроках фізики створює умови для реалізації пізнавальної активності учнів, позитивно впливає на формування як мотиваційного так і змістово-процесуального компонента предметної компетентності учнів.
The article is devoted to the problem of increasing the methodological level of teaching subjects of the natural mathematical cycle, in particular physics, in institutions of general secondary education. It is noted that the formation of basic competencies in the natural sciences and technologies is possible through the active use of computer-oriented technical means in the educational process. Working with computer models in physics lessons creates the conditions for the realization of cognitive activity of students, positively affects the formation of both the motivational and the substantive-process component of the subject competence of students.
 
Publisher НАПН України
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/717235/1/%D0%A1%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D0%BA%20%D0%9E.%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%20%D1%81%D0%B5%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B0%D1%80%2004.04.19.pdf
- Соколюк, О.М. (orcid.org/0000-0002-5963-760X <http://orcid.org/0000-0002-5963-760X>), Дементієвська, Н.П. (orcid.org/0000-0003-2985-3771 <http://orcid.org/0000-0003-2985-3771>), Пінчук, О.П. (orcid.org/0000-0002-2770-0838 <http://orcid.org/0000-0002-2770-0838>) and Слободяник, О.В. (orcid.org/0000-0003-3504-2684 <http://orcid.org/0000-0003-3504-2684>) (2019) Features of the use of computer simulations in the school physics course Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку. Матеріали методологічного семінару НАПН України. 4 квітня 2019 р..
10.33407/lib.NAES.717235
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/lib.NAES.717235