Парадигма переходу від навчання до формування осмислених знань методології динамічної самоосвіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/734804/
|
|
Title |
Парадигма переходу від навчання до формування осмислених знань методології динамічної самоосвіти
Paradigm of transition from learning to the formation of meaningful knowledge of dynamic self-education methodology |
|
Creator |
Козубцов, І.М.
|
|
Subject |
001.8 Methodology
001.9 Dissemination of ideas 1 Philosophy. Psychology 37.02 General questions of didactics and method 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Перехід від ЗУН парадигми на компетентну змінило мотивацію осіб до навчання. Сформулюємо проблему дисертаційного дослідження: розібратися в методологічному поняті навчання та формування. яким же чином забезпечити мотивацію людини до самоосвіти. Матеріал статті є логічним результатом наукової політики, яке проводиться в рамках наукових програм: Національної доктрини розвитку освіти в Україні; Державної національної програми „Освіта” (Україна ХХІ століття); Законом України „Про вищу освіту”; основні наукові напрями та найважливіші проблеми фундаментальних досліджень у галузі природничих, технічних і гуманітарних наук на 2009–2013 роки, націлений на вирішення проблем професійної підготовки вчених.
The transition from the paradigm of knowledge, skills and abilities to the competent one has changed motivation persons to study. Let's formulate the problem of dissertation research: understand the methodological concept of training and formation. how to ensure a person's motivation for self-education. The material of the article is a logical result of scientific policy, which conducted within the framework of scientific programs: national development doctrine education in Ukraine; state national program "Education" (Ukraine XXI the law of Ukraine "on higher education"; main scientific directions and the most important problems of basic research in the field of Natural Sciences, technical and humanitarian Sciences for 2009-2013, aimed at solving the following problems: problems of professional training of scientists. |
|
Publisher |
РВВ КГУ
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/734804/1/pspo_2013_38%282%29__45.pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>) (2013) Paradigm of transition from learning to the formation of meaningful knowledge of dynamic self-education methodology Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія, 2 (38). pp. 276-282. |
|