Record Details

Парадигма переходу від навчання до формування осмислених знань методології динамічної самоосвіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734804/
 
Title Парадигма переходу від навчання до формування осмислених знань методології динамічної самоосвіти
Paradigm of transition from learning to the formation of meaningful knowledge of dynamic self-education methodology
 
Creator Козубцов, І.М.
 
Subject 001.8 Methodology
001.9 Dissemination of ideas
1 Philosophy. Psychology
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Перехід від ЗУН парадигми на компетентну змінило мотивацію осіб до навчання. Сформулюємо проблему дисертаційного дослідження: розібратися в методологічному поняті навчання та формування. яким же чином забезпечити мотивацію людини до самоосвіти. Матеріал статті є логічним результатом наукової політики, яке проводиться в рамках наукових програм: Національної доктрини розвитку освіти в Україні; Державної національної програми „Освіта” (Україна ХХІ століття); Законом України „Про вищу освіту”; основні наукові напрями та найважливіші проблеми фундаментальних досліджень у галузі природничих, технічних і гуманітарних наук на 2009–2013 роки, націлений на вирішення проблем професійної підготовки вчених.
The transition from the paradigm of knowledge, skills and abilities to the competent one has changed motivation persons to study. Let's formulate the problem of dissertation research: understand the methodological concept of training and formation. how to ensure a person's motivation for self-education. The material of the article is a logical result of scientific policy, which conducted within the framework of scientific programs: national development doctrine education in Ukraine; state national program "Education" (Ukraine XXI the law of Ukraine "on higher education"; main scientific directions and the most important problems of basic research in the field of Natural Sciences, technical and humanitarian Sciences for 2009-2013, aimed at solving the following problems: problems of professional training of scientists.
 
Publisher РВВ КГУ
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734804/1/pspo_2013_38%282%29__45.pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>) (2013) Paradigm of transition from learning to the formation of meaningful knowledge of dynamic self-education methodology Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія, 2 (38). pp. 276-282.