Record Details

Роль і взаємозв'язок теорії і методики професійної освіти в процесі синтезу цілісної науково-педагогічної картини світу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734747/
 
Title Роль і взаємозв'язок теорії і методики професійної освіти в процесі синтезу цілісної науково-педагогічної картини світу
The role and interrelation of the theory and methodology of vocational education in the process of synthesis of a holistic scientific and pedagogical picture of the world
 
Creator Козубцов, І.М.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглянуто прямий взаємозв'язок філософії освіти, теорії та методики професійної освіти. В результаті виникає синтез міждисциплінарного парадоксу, який неможливо класифікувати з об'єктивних причин. Вирішити цей парадокс можна тільки за допомогою зміни існуючої філософії класифікації наукових напрямків. На даний момент у Науковому товаристві існує один вихід-розпливчасте уявлення результату дисертаційного дослідження. Розмитість сприяє можливості підганяти будь-який результат під шаблон домінуючою спеціальності. Цим пояснюється повільний розвиток науки і техніки. Як наслідок – майже не розширюються нові горизонти досліджень.
Direct intercommunication of philosophy of education, theory and method of professional education is analyzed in the article. This results in the synthesis of interdisciplinary paradox, which it is impossible to classify for objective reasons. This paradox can be resolved only by means of the change of the current philosophy of classification of scientific directions. Currently the scientific community proposes only one output, the diffused presentation of the result of dissertation research. The diffusion contributes to the possibility to adjust any result to the template of the dominant specialty. This explains slow development of science and methods. As a result the new horizons of the researches are almost not widened.
 
Publisher Волгоградский институт бизнеса
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734747/1/article-223-598.pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>) (2013) The role and interrelation of the theory and methodology of vocational education in the process of synthesis of a holistic scientific and pedagogical picture of the world Business. Education. Law. Bulletin of Volgograd Business Institute, 2 (23). pp. 73-78. ISSN 1990-536Х