Record Details

Результат розвитку мотиваційно-ціннісного компонента методологічної культури ад'юнктів (аспірантів) у науковій школі "Методика розвитку методологічної культури ад'юнктів"

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734735/
 
Title Результат розвитку мотиваційно-ціннісного компонента методологічної культури ад'юнктів (аспірантів) у науковій школі "Методика розвитку методологічної культури ад'юнктів"
The result of the development of the motivational and value component of the methodological culture of adjuncts (postgraduates) in the scientific school "Methodology for the development of methodological culture of adjuncts"
 
Creator Козубцов, І.М.
Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
001.9 Dissemination of ideas
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті апробовуються результати наукового та педагогічного експерименту розвитку методологічної культури ад’юнктів (аспірантів). Експеримент підтверджує, що керівник та наукова школа виступають як ключова роль у формуванні наукового та науково-педагогічного персоналу вищої кваліфікації з високим рівнем розвитку методологічної культури. У науково-педагогічному експерименті як ад’юнкти, так і аспіранти були включені в контрольні та експериментальні групи. Це зроблено для того, щоб перевірити результати дисертаційного дослідження. Запропонована організаційна та педагогічна підтримка підготовки ад’юнктів повинна підходити і для аспірантів, за винятком секретної частини, яка не братиме участі в експерименті.
In the article, the results of scientifically pedagogical experiment are approved from development of methodological culture of adjuncts (the graduate students). An experiment confirms that a scientific leader and scientific school come forward as a key role in becoming of scientific and scientifically pedagogical shots of higher qualification with the high level of development of methodological culture. In a scientifically pedagogical experiment to the control and experimental groups included, there were both adjunct and graduate students. It is done with the aim of verification of results of dissertation research. The offered organizationally pedagogical providing of preparation of adjuncts must befit and for graduate students, except secret part, that will not participate in an experiment.
 
Publisher O`zbekiston Respublikasi Buxoro davlat universiteti
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734735/1/%D0%9A%D0%BE%D0%B7%D1%83%D0%B1%D1%86%D0%BE%D0%B2_%D0%AF%D0%B3%D1%83%D0%BF%D0%BE%D0%B2_Pedagogik%20mahorat%202017%20yil%201-son.pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>) and Ягупов, Василь Васильович (orcid.org/0000-0002-8956-3170 <http://orcid.org/0000-0002-8956-3170>) (2017) The result of the development of the motivational and value component of the methodological culture of adjuncts (postgraduates) in the scientific school "Methodology for the development of methodological culture of adjuncts" Педагогическое мастерство, 1. pp. 63-69. ISSN 2181-6883