Record Details

Концепція паралельних процесів у навчально-терапевтичних групах

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734752/
https://sssppj.org/index.php/ssj/article/view/47
10.33120/ssj.vi39(42).47
 
Title Концепція паралельних процесів у навчально-терапевтичних групах
The concept of parallel processes in educational and therapeutic groups
 
Creator Горностай, П.П.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description Описується модель паралельних процесів у малих групах, що виявляються за певних умов як неусвідомлювані чинники групової взаємодії. Наводиться короткий огляд наукових публікацій з проблеми подвійних процесів, які відбуваються паралельно з процесами пізнання, сприймання соціальної інформації, моральних суджень, а також проблеми паралельних процесів між психотерапевтом і супервізором. Відповідно до авторської концепції групова взаємодія трактується як джерело виникнення в групі психологічної реальності, відмінної від видимої реальності існування групи. Ця “друга” реальність відображає саме такі відношення між груповими суб’єктами, супутні емоційні процеси та інший психологічний матеріал, який через неможливість свідомого його опрацювання витісняється у сферу групового несвідомого. Проте, як припускає автор, ця інформація частково переходить у зону свідомості, але не прямо, а набуваючи форми зовсім інших реальностей, інших людей, інших стосунків. Відтак робиться спроба провести аналогію між паралельними процесами в групах різних рівнів і чисельності.
This paper describes a model of parallel processes in small groups that occur under certain conditions as unconscious factors of group interaction. The author makes a brief overview of foreign publications on the problem of dual processes as part of cognition, perception of social information, moral judgment and problem of parallel processes between therapist and supervisor. The author's concept is to interpret group interaction as source of group psychological reality different from the visible reality of the group. This second reality contains such relations between group subjects, emotional processes and other psychological material that, being unacceptable for conscious processing, displaced into the area of group unconscious. However, this information partially passes into consciousness zone, but not directly, but getting forms of very different realities, other people, relationships. An attempt is made to make analogies between parallel processes in groups of different sizes and levels.
 
Publisher Міленіум
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734752/1/Gorn2017-2.pdf
- Горностай, П.П. (orcid.org/0000-0003-2327-6213 <http://orcid.org/0000-0003-2327-6213>) (2017) The concept of parallel processes in educational and therapeutic groups Наукові студії із соціальної та політичної психології, 39 (42). pp. 131-144.
10.33120/ssj.vi39(42).47
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33120/ssj.vi39(42).47