Record Details

Модель співпраці наукового керівника та аспіранта в процесі науково-педагогічного супроводу за методикою професійного розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734728/
http://sit.nuou.org.ua/article/view/74410
 
Title Модель співпраці наукового керівника та аспіранта в процесі науково-педагогічного супроводу за методикою професійного розвитку
The model of a scientific leader and a graduate student collaboration in the process of scientifically pedagogical accompaniment by the method of professional development
 
Creator Козубцов, І.М.
 
Subject 001.8 Methodology
001.89 Organization of science and scientific work
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті автором обґрунтовано модель співпраці наукового керівника та аспіранта в процесі науково-педагогічного супроводу у системи вищої військової освіти. Результат дослідження є складовою частиною дисертаційного дослідження, яке відповідає паспорту наукової спеціальності 13.00.04 – “Теорія і методика професійної освіти”. Ядром методики розвитку є педагогічна технологія науково-педагогічного супроводження аспірантів (ад’юнктів). На відміну від відомого супроводу в технологію закладено якісний змісту, психолого-педагогічні та мотиваційні підходи. В запропонованому науково-педагогічному супроводженні аспірантів визначено стратегію реагування наукового керівника на результат навчально-пізнавальної діяльності аспіранта (ад’юнкта). Внаслідок цього реалізується розвивальний процес аспіранта (ад’юнкта), а отже набуття ним професійної компетентності. Елементом наукової новизни є модель взаємодії та стратегії реагування, що націлені на забезпечення професійного розвитку аспірантів. В результаті застосування педагогічної моделі зросте соціально-економічний ефект від впровадження отриманих результатів шляхом покращення показника навчання.
In the article by an author grounded model of collaboration of scientific leader and graduate student in the process of scientifically pedagogical accompaniment in the systems of higher military education. A research result is component part of dissertation research which answers the passport of scientific speciality 13.00.04 is “Theory and method of trade education”. The kernel of method of development is pedagogical technology of scientifically pedagogical accompaniment of graduate students (adjuncts). Unlike known maintenance in technology it is put qualitative to the contents, psychology and pedagogical and motivational approaches. In the offered scientifically pedagogical accompaniment of graduate students certainly strategy of reacting of scientific leader on the result of educational-cognitive activity of graduate student (adjunct). The developing process of graduate student (adjunct) will be realized hereupon, and consequently acquisition professional competence them. The element of scientific novelty is a model of co-operation and strategy reacting which are aimed at providing of professional development of graduate students. As a result of application of pedagogical model a socio-economic effect will grow from introduction of the got results by the improvement of index of studies.
 
Publisher Національний університет оборони України імені Івана Черняховського
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734728/1/sitsbo_2015_3_25.pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>) (2015) The model of a scientific leader and a graduate student collaboration in the process of scientifically pedagogical accompaniment by the method of professional development Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони, 3 (24). pp. 133-140. ISSN 2410-7336