Record Details

Вітчизняний досвід використання технологій віртуальної реальності у підготовці майбутніх техніків-програмістів у закладах передвищої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734723/
https://lib.iitta.gov.ua/731095
 
Title Вітчизняний досвід використання технологій віртуальної реальності у підготовці майбутніх техніків-програмістів у закладах передвищої освіти
Domestic experience of using virtual reality technologies in the training of future programmer technicians in institutions of higher education
 
Creator Сідорко, М.М.
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У публікації проаналізовано вітчизняний досвід використання технологій віртуальної реальності у підготовці майбутніх техніків-програмістів у закладах передвищої освіти. Спостерігаючи за умовами життя нашого суспільства в момент війни, все більше приділяється увага дистанційній формі реалізації навчального процесу. Такий вид навчання повинен включати якомога різноманітнішу подачу навчального матеріалу щоби зацікавити слухачів і навчити їх. Саме використання технологій віртуальної реальності є одним з інноваційних рішень реалізації віддаленого навчання. Тому все більше уваги науковці зосереджують на технологіях віртуальної реальності.
The publication analyzes the domestic experience of using virtual reality technologies in the training of future programmer technicians in institutions of higher education. Observing the living conditions of our society at the time of the war, more and more attention is paid to the remote form of the educational process. This type of training should include as diverse a presentation of educational material as possible in order to interest the listeners and teach them. The use of virtual reality technologies is one of the innovative solutions for the implementation of distance learning. Therefore, scientists are focusing more and more attention on virtual reality technologies.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734723/1/%D0%A1%D1%96%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BA%D0%BE_%D0%A6%D0%98%D0%A4%D0%A0%D0%9E%D0%92%D0%90%20%D0%9A%D0%9E%D0%9C%D0%9F%D0%95%D0%A2%D0%95%D0%9D%D0%A2%D0%9D%D0%86%D0%A1%D0%A2%D0%AC%20%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F_%202022-90-94.pdf
- Сідорко, М.М. (orcid.org/0000-0003-2513-127X <http://orcid.org/0000-0003-2513-127X>) (2022) Domestic experience of using virtual reality technologies in the training of future programmer technicians in institutions of higher education In: Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2022 (Безпечне середовище для учнів та вчителів: виклики та практичні рішення) Інститут цифровізації освіти НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 90-94. ISBN 978-617-8226-10-7